magsimoe 0 Postad 26 Juni , 2013 Hoj hoj! Har utvecklat ett mobilanpassat rampregister. Hade i början bara tänkt använda det själv men insåg att det inte finns nått bra register på nätet. Det finns en del men dom kändes lite dumt konstruerade och fungerade dåligt att använda i mobilen. Nu kommer det inte se överdrivet bra ut på en pc då det är helt gjort i jQuery mobile, men det går ändå bra att använda. Har inte heller lagt ner nån effort på designen utan det är i stort sett jQm default tema på allt. Vad jag va ute efter var användarvänlighet och snabbhet. Och här kommer själva länken till sidan: http://www.batramper.se / http://www.båtramper.se Eventuellt kommer jag göra den mer pc vänlig framöver när jag har tid + lite andra funktioner. Enjoy, Mange Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lods 4 Postad 27 Juni , 2013 Såg att det saknades några ramper. Har skickat mail /Lod Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kattstruparn 0 Postad 28 Juni , 2013 Har snurrat runt på nätet för att hitta just ett bra rampregister. Hoppas det här kan bli bra.Har lagt till Gräddö Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LeffePensar 3 Postad 28 Juni , 2013 Klockrent initiativ, mycket bra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
coppertail 285 Postad 28 Juni , 2013 Mycket bra! Eller skulle kunna bli i alla fall. Men som användare kan man alltså inte själv lägga till ramper? De flesta saknas ju än sålänge. Vet inte om jag i ett mejl skulle orka förklara i detalj exakt var alla ramper jag vet om finns. Eller jo det vet jag... tyvärr. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 28 Juni , 2013 Har inte heller lyckats lägga till ramper, provat på både padda och dator. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snurran 0 Postad 28 Juni , 2013 Har lagt till 2st , inga som helst problem. Dator W 7/crome //Snurran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 28 Juni , 2013 Sorry, mitt misstag, jag zoomade ut utan att notera att man måste flytta med sig markören. Lysande funktion men det hade ju varit fantastiskt fint om markören hängde med zoom fönstret hela tiden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
coppertail 285 Postad 28 Juni , 2013 Men hur gör ni? Jag kan ju dra markören till rätt plats. Men hur sparar man? Eller skriver till information? Försökte med iphonen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Phillip 0 Postad 29 Juni , 2013 Grym idé! Har själv ingen vidare nytta av den i nuläget. Men jag drog mitt strå i stacken och la till en ramp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
magsimoe 0 Postad 29 Juni , 2013 För att lägga till en ny ramp så klickar man först på ny i menyfältet.. Sen drar man markören till rampens plats, fyller i den information man har om rampen (lat och lon fylls i automagiskt när man flyttar markören) och klickar på lägg till ny ramp. Då skickas ett litet mail till mig så jag ser att det finns en ny ramp som måste godkännas innan den syns i listan. Bara för att slippa missbruk där det postas en massa skräp. Jag har även funderat på att få markören att flytta med när man zoomar. Det kommer inom en snar framtid. Det här är bara ett litet hobbyprojekt och för tillfället har jag mkt att göra på jobbet så tiden räcker inte riktigt till. Men det kommer som sagt komma en hel rad förbättringar och nya funktioner. Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
coppertail 285 Postad 29 Juni , 2013 Tack för svar. Men när jag försöker lägga till en ny ramp med iphonen ser jag inget fält för övrig info? Det enda jag kan göra är att dra markören till rätt plats. Sedan inget... Jag får prova med en riktig dator vid tillfälle. Skulle ha stor nytta av detta register då vi i jobbet ibland snabbt behöver få en båt i sjön på oloka platser i landet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
magsimoe 0 Postad 1 Juli , 2013 Tyvärr kan jag bara verifiera att det fungerar på en android telefon, ipad och vanlig pc. Någon mer som har bekymmer med iphone? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser