Gäst MaxSchmeling Postad 26 Juni , 2013 Länge leve kreativiteten Båten har en bred och fin badbrygga, nyligen slipad och behandlad med Hövelings teak sealer = en helt suverän produkt. Från början skulle vi tillverka en förvaringslåda i aluminium men vi övergav denna ide och tillverkade istället en tjock bastant låda i teak, materialtjocklek 15mm. Också denna låda fick två drag av Teak sealern. Teak är verkligen ett härligt material! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 26 Juni , 2013 Ni tllverkade...ni lät tillverka menar du väl? Riktigt snygg förövrigt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 26 Juni , 2013 Nix, den är ihopsnickrad av undertecknad men med tillgång till proffsmaskiner och ett helvetiskt tålamod. Den blev oväntat bra men det tror jag beror på att jag är noga och kanske lite sjukligt petig. Med tillgång till bra virke och bra maskiner är det inte så svårt. Insidan på locket ligger ett mässingsnät ingjutet i epoxi och det blev sjukt fint tillsammans med den gyllengula teakfärgen som teaksealern ger. Meckigt jobb vars syfte enbart bygger på att förstärka det redan tjocka locket men också egot hos snickaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 26 Juni , 2013 Mycket snyggt, impad :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 27 Juni , 2013 Snyggt! Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 27 Juni , 2013 Fint arbete. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 27 Juni , 2013 Dax att tagga ner snart?? /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 27 Juni , 2013 Tjusig, tar du beställningar ? /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaMaster560wa 23 Postad 27 Juni , 2013 Håller med! Det är sånt här i varenda tråd nu! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 27 Juni , 2013 ?, det var en fråga till honom om han hade gjort den själv, problem med det eller? Det framgick väl tydligt när jag svarade på hans svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 27 Juni , 2013 Ja, jag hade problem med det! Du har en kaxig översittarstil som jag har svårt för, så igen, jag jag hade problem det du skrev nu och också många av de inlägg du skrev igår. Nej, jag tänker inte tala om vilka. Så mitt budskap till dig är igen, tagga ner: /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 27 Juni , 2013 Föredömligt snyggt. Imponerande snickartalang! Mvh// Sigge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 27 Juni , 2013 Byggde faktiskt två likadana men insåg att det blev lite overkill. Får väl fundera över vad jag ska ha den till men sälja går nog inte betr. både materialkostnad och tidsåtgång = alldeles för noga ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 27 Juni , 2013 Skulle du sälja så har jag förmodligen inte råd så vi släpper den tanken. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 27 Juni , 2013 Det skulle du säkert ha men du skulle inte vilja betala. Så är det när det blir two-of-a-kind. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser