havetboy 0 Postad 25 Juni , 2013 kustbevakningen vad syslar dom med själv bor jag på gotland och deras båtar liger i hamn mer en dom är på havet vad är det man betalar skat för nån som har lite koll? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 26 Juni , 2013 Har du egentligen nån koll själv överhuvud taget. Två identiska trådar. Det går att ta bort en så länge ingen skrivit i den. Dålig meningsuppbyggnad så det blir svårt både att läsa och förstå vad du skriver. Det finns både punkt och kommatecken att använda. Du stavar nästan sämre än vad jag gör. Hur stor del av den skatt du betalar går till KBV - tror du. Sjukvård, Gotlands Museum och att båtarna går till Gotland och en massa andra onödiga saker räknas väl inte. Jag blir så trött på alla gnällpellar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 26 Juni , 2013 Jag har betalat en jädra massa skatt för att folk skall lära sig att skriva i skolan, men inte fasen verkar det hjälpa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 26 Juni , 2013 Trotts att det var bättre för - åtmistone när det gällde elevernas respekt för lärarna och därmed hur de flesta lärde sig - verkar det inte hjälpa. Fick för ett kort ögonblick för mig att du va lärare. Men så illa konstaterade jag efter att ha analyserat din text ett ögonblick insåg jag att riktigt så illa är det inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 26 Juni , 2013 Sen kan man även fundera på , ligger Kbv vid bryggan hela tiden förbrukas inget bränsle ! Då minskar man på utgifter ... Det kanske inte är så tokigt , ialla fall :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 485 Postad 26 Juni , 2013 Nu tycker jag att ni seniora MG -gubbar får ge er. Att kritisera TS åsikter har jag inget problem med, men att tre erfarna forumskribenter ger sig på en antagligen ganska ung TS och låter tråden övergå i att bli ett allmänt gnäll om TS brist på svenskkunskaper är i mina ögon ett lågvattenmärke. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AlexanderJ 0 Postad 26 Juni , 2013 Håller med! Och att sedan antyda att TS är nysvensk genom att skriva Tänk positivt; utan SFI hade vi inte förstått något av inlägget.... Är ju bara tragiskt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst MaxSchmeling Postad 26 Juni , 2013 Åja, ge er! Killen verkar enligt sitt eget inlägg gammal nog att betala skatt eftersom han ställer detta i förhållande till KBV. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 26 Juni , 2013 Det verkar inte vara lätt att göra rätt om man är kustbevakare. Ligger man inte för mycket still i hamn så är man ute och trakasserar ensamliggare i hamnar genom att brumma omkring i onödan. Eller kontrollerar de nykterheten enligt det uppdrag de fått av de av OSS folkvalda. Förstår fortfarande inte vad alla har emot kustbevakningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 26 Juni , 2013 Jag undrar hur det skulle se ut på sjön utan KBV? Motståndarna till KBV är väl de som vill vara berusade på sjön vad jag har förstått. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenbja 9 Postad 26 Juni , 2013 Westfjord länkade förstås detta inlägg till fylla :-( på sjön har vi inte avhandlat det nog nu Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenbja 9 Postad 26 Juni , 2013 Åtminstone för juni/juli Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
neubert 52 Postad 26 Juni , 2013 KVB hämtade upp ambulanspersonal och åkte ut till våran sommarstuga i skärgården nu på midsommarafton och hämtade mig då jag behövde vård. Nu är jag hemma med nyopererad rygg och är väldigt glad för att de kunde hjälpa mig! /N Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 26 Juni , 2013 Konstaterade bara sambandet..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 26 Juni , 2013 Då hoppas jag på en snabb rehabilitering så du kommer ut på sjön snart igen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
neubert 52 Postad 26 Juni , 2013 Bockar och bugar och hoppas innerligt att det blir tillräckligt bra tills semestern (läs innan sjukskrivningen är slut) nu när frun har lagt ner hela sina själ i att få i båten i år när jag varit sjuk hela våren! Kan bara tillägga att KBV var jädrans så trevliga och hjälpsamma och gjorde allt för att göra det så bra som möjligt för både mig och ambulanspersonalen! /N Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kalledrag 3 Postad 26 Juni , 2013 1000 + Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 26 Juni , 2013 Vad har du emot SFI? Känns lite off-topic att attackera en bra institution här. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AlexanderJ 0 Postad 26 Juni , 2013 Det var en som skrev nedvärderande mot TS innan. Men det inlägget togs bort och jag tyckte inte att det var så bra att han insinuerade att TS var nysvensk.. Därför mitt inlägg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 26 Juni , 2013 Tror ditt inlägg missuppfattades.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser