kossor 939 Postad 24 Juni , 2013 Finns Esso blå att tillgå fortfarande? Ska fylla på värmaren och var in på ok tappen, de hade inget och de trodde det inte fanns längre, någon här som vet var man får tag på det? Eller finns ersättning med annat namn? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cale 0 Postad 24 Juni , 2013 Du hittar det på Statiol numera./johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 24 Juni , 2013 Ok tack och bock Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minego 13 Postad 24 Juni , 2013 Frågar Du efter Statiol Blå så blir svaret att det inte finns i deras sortiment längre...ändrad leverantör o heter numera Camping Paraffin!!!!! Har ingen koll om kvaliteten är densamma, kostade om jag minns rätt 159:- för 4 liter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 25 Juni , 2013 Vad ska man i sin therumo värmare då står i manualen esse blå vad kör ni på i era värmare här? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vilse 12 Postad 25 Juni , 2013 Jula har även fotogen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenbja 9 Postad 25 Juni , 2013 Har kört på Biltemas inga problem /Kenbja Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mambo 75 Postad 25 Juni , 2013 Statoils Camping parafin ska helt motsvara Esso Blå. Expertisen (som som jobbar med reparationer av värmare) förordar att man inte håller på och jiddar med andra typer/fabrikat av fotogen. Vill man ha en problemfri värmare finns tydligen inga genvägar. Även jag, som har en dieselvärmare, brukar köra 1 timme på Statoil camping p. varje år. Det är ett bra reningsbad för värmaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Simmalungt 3 Postad 25 Juni , 2013 Jag provade med 25% biltema och 75% statoil. Då gick den inte på halvfart så numera är det statoil campingparrafin så gäller.. Kan det vara att flampunkten är annorlunda ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M__G 320 Postad 25 Juni , 2013 Märkligt, har ju hört denna diskusion flera år. Har även hört expertisen förorda Statoils fotogen. Själv har jag använt både Statoil, Biltemas och Hjertmans. Jag märker då ingen skillnad vare sig det är sommar eller sent på hösten. Kanske är olika exemplar olika känsliga? Fick min Wallas justerad då den kunde tjuvstanna. Läste mellan raderna och dom tycks ofta vara feljusterade från fabrik, går tydligen lite snålt så genom att ge den lite mera mat så funkar den Detta gällde Wallas 800. Bara en tanke så jag har inget belägg för ovan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser