gilla 0 Postad 24 Juni , 2013 Hej, Kul att åka båt men när larmet tjuter titt som tätt blir man trött. Äger en D3 160 2007 tror jag som hela tiden larmar om elektriskt fel service nu fast på engelska. Tankmätaren slutar att fungerar och det händer att motorn styps till 5 knop. det har hänt att motorn stängs av, Micab har titta på detta genom åren men inte lyckas att fixa till det. Behöver man uppdatera databoxen? Har försökt att koppla bort tankmätaren men då går larmet. Har idag varit på verkstaden Micab och dom säger lämna in båten vi felsöker men hittar vi inget är det bara att betala. Första gången reklamerade jag inom garnatitiden men det verkar som dom inte bry sig om det. Har även mailat Volvo Penta Vet någon hur jag kan koppla bort tankmätaren som jag tror spökar utan att det larmar hela tiden? Trevlig sommar till alla Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanius 1 Postad 25 Juni , 2013 fasen va tråkigt. Verkar som penta haft mycket smårackel med elektronik på bla d3...ny motor och problem an ju få även den mest glade att tappa gnistan. Hoppas det löser sig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 25 Juni , 2013 Första helgen vi var ute med våran 666 fick jag ett larm som sa låg bränslenivå fast både mätaren i Volvoinstrumentet och båtens mätare visade att det fanns gott om diesel. Jag hade reserv med mig som jag hällde i trots att det skulle finnas bränsle i tanken och då upphörde larmet. Åke iaf till macken och där fick jag i över 100 liter. Efter en del samtal med Täby godkände de att Lindströms i Dalarö tittade på båten och efter det fungerade allt som det skulle och jag har inte fått något nytt larm på snart 300 timmar. Känns som en god ide att försöka koppla förbi bränslemätaren för att kolla om felet ligger där. Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser