Knecke 0 Postad 24 Juni , 2013 Idag är ingen vanlig dag, för idag är dagen då familjen lägger i sin första båt i vattnet! Igår vad vi och hämtade vår Flipper 575 HT från 1982. Det sitter en 115hk Mercury från 1995 på den. Båten är från 1982 så det är klart att den ser ut därefter med bruna dynor och gul skrovbeklädnad, men eftersom vi även bor i ett renoveringshus (eller gjorde, vi har gjort en del) så tänkte vi att sådant piff klarar vi ju av, framförallt under vintertid. Igår när vi var ute och piffade i båten så hällregnade det och jag såg då hur det kryper in vatten på vissa ställen runt fönstret. De gamla listerna är körda. Nu är bara fråga om jag ska försöka få tag i nya lister, eller om man helt enkelt ska låta det sitta kvar, skära rent och sedan lägga sika runt (denna gång med snygg maskering), vilket är bäst ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 137 Postad 24 Juni , 2013 Man får gratulera!! Hoppas ni kommer att trivas med båt och båtliv Vi köpte vår senaste båt nu i maj, och vi har upptäckt att den läcker. Men vi gör som så att vi lägger sika i listerna. Ingen idé att söka nya lister och sätta på dem då de kanske också kommer att börja läcka... Därför gör åtminstone vi så... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knecke 0 Postad 24 Juni , 2013 Tackar! Ja jag tror vi gör så också. Skär rent både mot rutan och utsidan listen och sen maskerar och försöker få till det snyggt med sika Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser