Mcmagnusson 0 Postad 23 Juni , 2013 Tjena! Ska strax börja båla skrovet på min båt. Jag har en Örnvik 510 HT. Det jag undrar är hur ni som har HT-båtar brukar göra när ni målar, har ni den stående på trailern eller ställer ni den i någon form av vagga? Jag funderar på att ställa av den på några sj-pall och välta den så att man kan måla en sida i taget utan problem. Vad tror ni om det? Kom gärna med tips o trix. Mvh Jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndyM 0 Postad 23 Juni , 2013 Total renoverade både botten och skrovsidorna så jag valde att vända min upp och ner mha ställning och två stycken spännband. Snorde sedan runt båten i spännbands-vagganoch la den uppochner på bockar samt bildäck. Kunde både slipa och måla både skrovsidor samt botten och komma åt överallt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndyM 0 Postad 23 Juni , 2013 Din egna model med pallar eller bildäck alt, bockar och en sida i taget tror jag dock är absolut enklast. Lycka till ! Mvh Andy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mcmagnusson 0 Postad 23 Juni , 2013 Ser ut o va ett riktigt gott resultat hur gjorde du när du vände båten?Manskrayt eller använde du vinsh eller något? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser