Marre_S 0 Postad 23 Juni , 2013 Vad ska man ha för propeller till en chris craft scorpion 210 med 350 5,7L 1985 väger runt 1500kg. Enda märkningen jag hittat på min propeller nu är Dc 110 & jag tycker den är lite för stor. Mvh Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 23 Juni , 2013 Hej ...jag har ägt en CC 210 samt att min kompis har en ! Han har som du 5.7 och kör på en 14x21 . Min var en 5.0 och på den hade jag 14x19 Vad har du för fart vid 2800rpm ? Min gjorde 25knop Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marre_S 0 Postad 26 Juni , 2013 Tjena, okej då ska jag kolla upp vad jag har på nu. Fått för mig att den är lite stor, pga lite för närma anoden & går litetungt en bit efter planing även. Kmr inte riktigt ihåg vad jag ligger på för varv då. Men ska kolla upp det ihelgen, när planar din ut ungefär? & vilken maxfart & varv? Så man har nån referens: ) Har även lite vibrationer efter planing mellan 2500-3200, kollat upp knutkorsen & kardan. Men inte det minsta glappt & allt är smort. Men propellern är lite ikörd på en vinge, lite spricka & lite bakböjd spets. Kan det bero på propellern? Grymt tacksam för alla svar. Mvh Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marre_S 0 Postad 28 Juni , 2013 Ligger runt en 55kmh vid 3100varv är detta normalt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 30 Juni , 2013 En propp måste vara helt felfri , annars kan lager och packbox ta skada! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser