666D3 64 Postad 22 Juni , 2013 Vi ligger vid Fallavikens naturhamn på synavstånd till Dragets kanal. Tidigare i kväll simmade en bäver förbi våran båt och in i vassen. Avståndet var ca 15 m. En stund senare kom den ut från vassen på samma ställe och rundade våran båt. En häftig upplevelse. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 23 Juni , 2013 Tog en snabb bild med paddan igår som kunde varit bättre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 515 Postad 23 Juni , 2013 Kul att du fick se den! Det är ju en hel del spår efter den runt den östra infarten till Dragets kanal så det var väl inte helt otippat att den skulle synas IRL också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 23 Juni , 2013 Extra kul är det för att bävrar är mycket skygga och ogärna visar sig i det vilda. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 23 Juni , 2013 Vid tillfället lågt vi helt själva där i skydd för gårdagen vindar. Vi fick först syn på den när den nästan hade kommit fram till vassen. När den kom därifrån såg vi den hela tiden tills den försvann bakom träden ner mot Draget. Den var alltså hela tiden med huvudet över vattenytan. Gissar att den besöker stället emellanåt under tidig kväll. Kanske finns det sötvatten på halvön eller så har den förråd eller bostad där eftersom den var borta en stund. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 23 Juni , 2013 Som sagt, kul att ni fick se en. Själv har jag ett dämme 100 m. utanför köksdörren, men aldrig lyckats få syn på nån, bara dess spår. Nu har jag iofs inte aktivt försökt men en dag får jag väl gå ut i ottan med bössan på axeln och passa på dom. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
condmaster 15 Postad 23 Juni , 2013 Kul!! tac för att du delar med dig av den unika upplevelsen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 13 Juli , 2013 Så var det dax igen men 25-30 distanser från förra gången. I morse när vi satt och fikade såg vi något som på håll liknade en and i storlek. Den rörde sig fort och skapade betydande svall. Innan den dök såg via att det bara var ett huvud. Frugan gissade på utter men jag vet inte om de finns runt Sthlm. Jag tror mer på bäver. Efter en kort stund kom den upp igen och vi kunde följa den med blicken när den korsade Ällmorafjärden. Den slutade sin simtur nära ängen vid Dyvik. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser