Gå till innehåll
torsdag 06 februari 2025
sege

Gästplats i närheten av Södersjukhuset, Stockholm

Rekommendera Poster

Det strejkas hej vilt i kommunaltrafiken och jag vill inte köa mig genom Stockholm från Värmdö till Södersjukhuset och tillbaka i eftermiddag.

Jag funderar starkt på att ta båten dit istället men jag vet inte riktigt var man kan lägga till i Årstaviken nära Södersjukhuset. Är det någon som har något förslag?

Rykten säger att SÖS har en oljekaj, vågar man ligga där några timmar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen aning - egentligen, men det borde väl gå att lägga sig där nånstans. 

Om du inte hittar nån bryggplats går det väl att landförtöja.

Det värsta är att om du väl börjar köra båt till jobbet, så vill du snart inte åka på nått annat sätt. wink

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Känns som det kanske kan vara lite stökigt att behöva lita på sitt ankare några timmar där, lär ju gå en och annan båt idag kan man gissa. :-)

Men tja, kanske ska chansa lite. Det brukar ju lösa sig på något vis.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Loopen var förut en marina, numera mest restaurang. Men ring och kolla om de fortfarande tar gästbåtar.

Ligger vid Hornstull. Nog det närmaste du kan komma SöS. ca 30 minuter promenad i lugn takt.

http://gasthamnar.stockholmbatguide.se/html/maps.php?lat=59.3133&lon=18.0331&PostID=6

http://www.loopen.se/

Sös oljekaj är övergiven av ägare, om det nu är kommunen eller Sös som har ansvaret. Hursomhelst så ligger där en massa konstiga båtar, förmodligen utan tillstånd. INTE rekommendbelt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...