Birdie24 0 Postad 21 Februari , 2005 Jag ska måla om däcket med International perfection,är det någon som vet om man kan hoppa över grundfärgen och hur många lager färg man bör måla KJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
playoff 0 Postad 21 Februari , 2005 Jag har tidigare målat däck på 2st olika båtar, den ena med International 709 2 komponent det blev bra den andra tror jag var med någon slags däckfärg som skulle ge bra halkskydd och det gjorde det också men det lossnade också trots noggrann rengöring . Tvätta med hägtryck sedan med aciton maskera måla samma dag före 12 så färgen hinner torka inna det blir för svalt på em.Använd 709 den sitter många år ta bort tapen samma dag du målar, så snart du inte behöver den mer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Birdie24 Postad 21 Februari , 2005 Prefection är samma färg som du pratar om! Jag har båten inomhus i värme så jag behöver inte tänka på fukt,men jag undrade om det behövdes grundfärg och hur många lager lackfärg man behöver måla! / KJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst fredrik Postad 21 Februari , 2005 Awlgrip är en 2k polyretan något dyrare än perfection men det är den färg som används mest över världen något dyrare dock... Kolla www.awlgrip.com på gelcoat i bra skick räcker det med tvättn,avslipn.2ggr toppfärg.. enl international... Grunda är dock aldrig fel! hur skall du matta ned halkskyddet på däcket? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Birdie24 Postad 21 Februari , 2005 Tänkte köra med mässingsstålborste och aceton / KJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
playoff 0 Postad 21 Februari , 2005 jag målade 2ggr med täckfärg blandade lite lite grått i sista strykningen. Dra av topparna lite med ett slippapper om dom är vassa innan du lackar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Birdie24 0 Postad 21 Februari , 2005 Tackar för tipsen!! / KJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser