litenbat 0 Postad 19 Juni , 2013 Hej! Detta är mitt första inlägg! Vad ska man använda för borste el liknande för att rengöra en platsbåt, äldre Askeladden från mossa, så ytan inte förstörs? Mossan verkar inte sitta fastväxt i alla fall, ganska lätt att få av. Är det någon skillnad om man gör det när det är torrt eller fuktigt ute? Båten legat upponed hela tiden. Tar gärna emot tips o råd! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 19 Juni , 2013 En hink ljummet vatten med ett par korkar grönssåpa och en skurborste, sen om det är fuktigt eller torrt ute spelar ingen roll, båten torde tåla fukt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 508 Postad 19 Juni , 2013 Min erfarenhet är att mossan/algerna släpper lättare om de är ordentligt fuktiga och har varit så ett tag. Jag brukar blötlägga det jag ska göra rent under en timma före själva rengöringen. Det räcker inte med den tid som blir när jag skurar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
facil26 3 Postad 19 Juni , 2013 Det mesta brukar släppa m avfettn medel vänta en timme därefter försiktigt närma sej objektet m högtrycksprutan, använd känslan när du kör. men sen bör du vaxa gelkoteytan ty den brukar bli matto ful ganska snart eft avfettningsmedlet Lycka till mvh Facil Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
litenbat 0 Postad 19 Juni , 2013 Tack så mycket för råden!! Ja, jag ska blöta innan med ljummet vatten! Någon sa att man skulle behandlla ytan med Rail Clean efteråt. Tycker ni det är ok eller är det att ta i för mycket. Efter det något polermedel. Den är vit utanpå o sen oreange inuti. Tips om medel? Drömmer redan om ett litet blått kapell, eller åtminstone så man har tak över huvudet om det regnar. Premiärturen för börja med att ro ut i fjärden, ankra o ta en kopp kaffe med barnen=) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser