Gå till innehåll
tisdag 15 april 2025
johzac

Råttor i lasten

Rekommendera Poster

Fick just följande mail från/via MG. Antingen så har någon fått sin profil kapad eller så har vi råttor i lasten som behöver tas bort.

Hello,

I saw your profile and I decided to write to you. I have a business proposal that I will like to discuss and execute with you. I will want you to assist me in the claim and transfer of Twelve Million Euros to your account. Please get back to me at (sorotio@outlook.com) for complete details and how we will proceed. Please feel free as it is safe and risk free. I wait to hear from you. Thanks.

Soro.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fick något liknande skit för några år sedan, också genom MG. Kände mig mig först lite förolämpad över att någon skulle tro att jag är så korkad, men insåg att konceptet bygger på Än är inte den siste idioten född. Raderade mailet och glömde alltsammans. Har inte fått några fler sedan dess. Tror att det var en tillfällighet, dvs att någon fick klorna i min mailadress genom MG på något för mig obegripligt sätt. Har inte tillräckliga kunskaper i ämnet, men är det inte enklast att vänta och se om fler rapporterar samma problem innan man vidtar någon åtgärd.

Mvh/Sea Maniac

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vanligt på alla Internetforum.

Finns bara en metod mot spam (eller saker som man inte är intresserad av); ignorera.

Tryck på abuseanmälan, skriv spam och glöm.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...