Gå till innehåll
onsdag 16 april 2025
per_d

Brytarlöst tändsystem VP AQ115/130, Volvo B20

Rekommendera Poster

Hej Jag tänkte utrusta motorn med ett brytarlöst tändsystem. Någon som har erfarenheter/tips? Har sett ett par olika: Ignitor och 123ignition. Vilka mer finns? Är det någon som kan rekommendera något och var man kan hitta det billigt? Är det några nackdelar med brytarlöst jfrt med det gamla vanliga. Hälsningar Per

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Per ignition brytarlöst kostar 895 kr och finns att köpa av Niklas på www.classicsaaracing.com han har till alla 4-cylindriga motorer och är bus enkelt att installera.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Brytarløst har inga nackdelar, bara førdelar. Køp ett system av god kvalitet, det ær vært varenda krona. Jag har ett Mallory brytarløst på min VP 260 samt att jag installerat flera på ældre bilar som jag ægt. Lycka till. MVH. Ricky.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Har Biltemas brytarlösa system som satt i då jag köpte båten sommaren 2001. Hade dessförinnan säkert suttit flera år. Fungerat utan problem så länge jag haft båten. Har också en högeffektständspole (Biltemas) som förmodligen gör sitt till. Som sagt, det är bara att slå till!! /kent

post-7116-1394234353,5776_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...