Gå till innehåll
söndag 22 september 2024
mabe542

HandyDuck

Rekommendera Poster

I sommar får vi ny båtplats iom att vi har större båt. Hamnar då på boj mot tidigare y-bommar. Vi har funderat på vad vi ska köpa för att nå ner till bojen. Har tittat på bojkrokarna som finns hos tex hjertmans och watski. Tillfälligförtöjning står det på dem. Tittade lite på en HandyDuck men har ingen erfarenhet från den. Är det någon här som provat den? Eller har ni någon annan finurlig lösning hur man får tag på bojen när man e 1.5 meter övanför den.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför inte ta bojen ståendes från badbryggan? Led tampen längs relingen och kroka fast. /Persk

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har en jolle på dävertar i vägen så ner på badbryggan kommer jag inte.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förslag förläng bojtenen och häng upp tampen i toppen. :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har HandyDuck, den är hur bra som helst. Jag har den fast monterad på min ankarolina. Underlättar verkligen! Kan klart rekomendera den. På köpet får du en extra båtshake.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, Fäst en lina/tamp från bojen till bryggan. Då kan du enkelt fästa en aktertamp från bojen till en fästpunkt/ögla någonstans på mitten av linan. Tilläggning: Lägg fast i fören, tag sedan aktertampen och gör fast. Fördelen med detta arrangemang är att du kan ta tag i linan med din vanliga båtshake och sedan med händerna. Då riskerar Du inte att driva iväg om det blåser. Mvh maxrelax

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Handy Duck är rent ut sagt skitbra. Man slipper vrida sig ur led och får (som tidigare redovisats) en extra båtshake. Till detta blir det lättare att göra loss för man kan sätta in en tunnare lina som frigörare.
 
När det gäller hållbarheten, vet jag inte, har bara haft 3 stycken i 3 eller 4 år./mvh/Nitro 
 
Ps. brukar använda HD även vid bogsering osv... 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...