King-kong 0 Postad 16 Juni , 2013 Hej! Är i köpartagen och funderar på en regal 245 xl ambassadör. Någon som har erfarenhet av båten? Dela gärna med er, bra eller dåligt all info är nyttigt. Med vänlig hälsning Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smirre10 3 Postad 17 Juni , 2013 Hej! Jag sålde min slutet på förra säsongen efter 5 år med regal xl. Det var vår första båt som vi ägde och det var lagom att börja med, lätt att hantera efter ett tag då man lär sig båten, bra sittbrunn vi satt alltid i våran båt när vi hade gäster som även hade större båtar. Toaletten var lite trång för mig som är 1,85 lång,ena slafen i stickkojen är lite kort då man har köket på ena sidan men där fick gumman ligga.Midcabinen var helt perfekt tyckte jag men där låg mest ungarna. Det lite negativa är ju att den är vindkänslig och väldigt känslig när folk rör sig under gång man får hålla på med trimplanen hela tiden. Och köra i låg fart, då får man sitta och ratta bra mycket men det är ju dom flesta amerikanarna kända för det ska ju helst gå upp i plan. Jag hade en mercruiser 5,0 220hk det räckte men hade inte gjort nåt om det satt en 5,7. Kolla rutor och läckage det var lite si å så med det. Vad är det för regal du kollat på, är det den för 69.000kr på blocket? Jag fick 100.000kr för min men då var alla dynor inne och ute bytta men motorn sjöng på sista versen. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser