Gå till innehåll
fredag 24 januari 2025
Humlan

Båtklubb för oss utan hemmahamn

Rekommendera Poster

Hej, Jag planerar att låta båten stå på trailer när den inte används. I somras hade jag en båtplats och var med i en klubb och då var det inga problem att försäkra båten hos svenska sjö. Jag har läst om en klubb för gummibåtar där man ses nån gång om året och åker ut på äventyr. Verkar svårt att hitta en litenstyrpulpetpåtrailersombaraärutenärdetärfintväderklubb i skåne. Vore kul att vara med i en båtklubb men slipper gärna gå nattvakt och städa en hamn jag inte har båten i. Känns lite sniket att vara med i en klubb med hamn bara för att få försäkra båten. Vad göra?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag bor också Skåne och har aldrig någonsin funderat på att gå med i en båtklubb! Jag har min båt på trailer hemma vid huset sommartid, och det är inga problem med försäkringen för min del! Finns nog lika många fördelar som nackdelar att ha båten på kärra som i vattnet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har egentligen bara en anledning till att vilja vara med i en klubb och det är att svenska sjö kräver det för att man ska få försäkra båten där. Till skillnad från många andra här så har jag blivit mycket väl omhändertagen av försäkringsbolaget och gärna stannar hos dom. Snabb och rättvis ersättning utan krångel. Det är klart, är man lite strategisk så blir man ju med i den klubb vars sjösättningsramp det är närmast till. Då sparar man ju en femtilapp per gång. Det blir väl till att leta upp ett annat försäkringsbolag helt enkelt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

lo all... Det var nog den längsta mening jag har läst :) [kur]'litenstyrpulpetpåtrailersombaraärutenärdetärfintväderklubb'[/kur] jag är inte med i en båtklubb, har bara en bryggplatts....vi har aldrig haft problem där vi ligger (inbrott stöld skador o.s.v) men snacka om problem när båten sjönk.... en 50 peng för att lägga i båten?....har ni inga fria slipar i skåne? //Reine

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dom kan man nog räkna på en hand... Iofs går det att lösa årskort på de flesta ställena för en ganska låg peng, men ändå...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det fåtal gratis-slipar vi har här nere fungerar oftast även som plan-slipar. De är så dåliga att man inte kan vara säker på att båten ser likadan ut undertill när man har vevat färdigt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...