Spancox 27 Postad 16 Juni , 2013 Jag har precis fått igång värmaren i båten efter några års stillestånd. Det är en Webasto HL32. Dock märker jag att den läcker lite från avgasslangen och funderar på hur man bäst fixar det. Måste man byta slangen eller kan man täta den med något fiffigt? Är det någon som har erfarenhet av detta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tomas99 64 Postad 16 Juni , 2013 Om den sitter på en plats där avgaser på minsta sätt skulle kunna läcka in i båten, skulle jag utan att tveka byta slangen. Och även om läckan är utomhus, att få in avgtaser under kapellet är säkert inte heller så bra. Inte skoj att somna för evigt för några hundralappars skull Pasta, tejp och annat man har för mopeder och gamla bilar skulle i vart fall jag aldrig försöka med. Möjligen då att byta ut en del av slangen om det finns bra skarvrör och man vet att det blir tätt och förblir så i överskådlig tid. Men har den börjat läcka så är det väl dags att byta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Spancox 27 Postad 16 Juni , 2013 Jo, det är ju lite dumt att chansa när det gäller kolmonoxid. Problemet är att jag inte hittar någon slang till min Webasto HL32 någonstans. :-( Jag får mäta upp dimensionen nästa gång jag kommer ut och se om jag hittar någon universalslang. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Spancox 27 Postad 4 Juli , 2013 En god vän tipsade om autokatalogen.se som tydligen hade reservdelar till Webasto. http://autokatalogen.se/wls/view_product_list.do?filtered=false&nodeId=n298054& Där hittade jag min slang i original på löpmeter och beställde två meter. Det gick åt 1,2m för min del och det fungerade perfekt. Nu är det varmt och gott i båten igen. Autoexperten.se som sagt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser