Gå till innehåll
måndag 03 februari 2025
Tjomac

Fairline targa 35

Rekommendera Poster

Tjenare allihopa.

Jag är på mallorca och har tittat på en -94:a Fairline targa 35 som skulle vara i riktigt bra skick.

Bra skick är inte samma i Sverige som Spanien, för det var en hel del att göra.

Nu undrar jag om det är någon som vet hur mycket det kan kosta för nya dynor till förar och passagerare och hela soffan bak, samt ett nytt kapell?

.Jag har även letat transport till Sverige och har kommit ner till 100.000kr som billigast, är det någon som vet något billigare så säg gärna till..

Det är lite brådis, för dom vill ha besked idag..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Innan du slår till på båt i Spanien så hoppas jag du budat på båtar i Sverige och inte bara kollat prisbild på Blocket

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På dina första frågor kan jag inte hjälpa dig, men den sista kan jag komma med lite input på. En kompis har precis fått hem sin Sunseeker 46 från just Mallorca, och det var MYCKET stora problem med just transporten på Mallis. ALLA ska ha en extra slant för allt, tro inte att saker kommer att bli som det är sagt från början. Polisen ska ha sitt för att ordna dispens för transport, kranföraren för att lyfta på trailern, killen i grinden för att öppna, hamnarbetaren för att lasbilen ska komma med färjan. Finns även en risk att transport på Mallorca måste ske med lokal trailer, villket blev fallet för kompisen. Han som har åkeriet har sysslat med båtransporter i 30 år i europa (han är svensk) och sade aldrig mer Mallorca, övriga europa kan krångla lite, men inte så här.

Kompisens transport stod och bara väntade över en vecka innan det gick att lasta, allt detta för att maffian styr vad som sker. Tror det sprang iväg närmare 50000 extra innan båten var hemma.

Mvh Andréas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett tips kan vara att ställa samma fråga på http://www.ybw.com/forums/forumdisplay.php?14-Motor-Boat-Forum

Där är det generellt mycket bättre koll på lite större båtar än här och framförallt frågor kring medelhavet eftersom många av de som hänger på forumet har sina båtar där.

Dynor mm kan du ju alltid prova med Fairmarin som har varit svensk agent länge för Fairline.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, Jag har funderat på om man ska köra in den till fastlandet istället för att lyfta den här.

Men man vet ju ingenting om båten igentligen. Den ska vara nyservad, men det kan ju vara lögn.

Priset är nog lägst i världen, ca: 1/4 av priset hemma. Men om frakten sticker iväg så tappar man en stor del och då kanske det är bättre att köpa en frächare båt närmare, även om den kostar dubbelt så mycket.

Enligt ägaren ska motorerna ha gått max:600 timmar och det fanns ingen timräknare så jag vet inte hur man ska veta vad som är sant.

Mäklaren sa att det var nya turbo'n på motorerna, men när jag träffade ägaren så var ena turbon bytt för 2 år sedan och den andra var inte bytt.

Jag tror jag blåser av det, för det känns som det kan bli en dyr affär i slutänden..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst MaxSchmeling

Det kan vara svårt nog at köpa båt här hemma men Mallorca... Känns lite som om man tar minst 16 onödiga risker - på en enda gång!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tackade nej till båten efter att ha gått igenom allt som behövde åtgärdas.

Men jag förstår inte hur man kan säga att den var i jättebra skick när bla: alla dynorna var trasiga kapellet var så trasigt så han hade kastat det, mm. Dom sakerna ser man ju direkt man stiger ombord. Det hade varit en sak om dom försökt att dölja något..

Jaja, den var lite för stor för att ha till dagsutflykter i våran lilla sjö, så jag får satsa på något mer lagom som Nimbus 26 dc.

Tack ändå gott folk!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...