Gå till innehåll
torsdag 26 december 2024
Gäst Stefan Nordström

Letar efter en Saltö 2800

Rekommendera Poster

Gäst Stefan Nordström

För några år sedan såg jag en Saltö 2800 som jag fastnade för. Nu några år senare när jag letar efter en sådan hittar jag ingen, är det någon som vet var det finns en till salu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej någon saltö 2800 har jag inte sett är det en walkaroundare med oftast gult skrov??? Gå in på www.salto.se där kanske du hittar något annat som faller dig i smaken. Mvh Albin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Fredrik Å

De är inte så vanliga, bara ca 50-60 byggda innan varvet gick i konkurs. Min farsa har en 90'a med AQ 271C/DP som gått ca 350 timmar. Otroligt gedigen båt med fina sjöegenskaper men den behöver rätt mycket motor för att komma till sin rätt. Jag har kört både den både med diesel (AQAD41) och med V8. V8'an vinner i både körbahet och komfort enligt min åsikt. Hoppas du hittar en! Låt oss gärna veta hur det går.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Hallgeir Bø

Jeg har en Saltø 2800 Royal Crown 91 mod. Volvo 41 duo. meget bra holt. ca 560 timers gange. En utrolig bra båt og egenskaper. En Prinsess for meg. Må beklageli vis vurdere å selge båten. Ønsker du Dere mer opplysninger Kontakt: Hallgeir Bø E-mail : hallgboe@online.no

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Seaco använder samma skrov i två av sina båtar 950 och någon äldre bror till den. (är nästan hundra på 950).Jag har själv kollat på saltö 2800, men valde Draco 2700 istället. Kan kanske vara ett alternativ för dig också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...