mika06 0 Postad 14 Juni , 2013 Hej! Jag har länge funderat på att ha jolledävertar i aktern på vår Saltö 31 och nu när jag fått tag på ett par har jag plötsligt fått ett litet bryderi. Stegen från akterdäck ner på badbryggan gör att jollen kommer längre akterut och dävertarmarnas yttersta spets är långt ifrån Jollens centrumlinje, armarna är ca 40-50cm för korta. Spelar det någon roll annat än estetiskt? Synpunkter eller tipps mottages gärna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
henriknil 42 Postad 14 Juni , 2013 Hej, är det en gummibåt så kan du fästa dävertlinorna i relngen på gummibåten och den andra sidan drar du mot stegen, det kan funka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mika06 0 Postad 11 Juli , 2013 Hej, Efter att ha sett ett par seriösa dävertinstallationer med dess fördelar, inser jag att det blir till att släpa jollen i år för att förlänga dem till nästa. Tack för input! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser