Gå till innehåll
torsdag 09 januari 2025
83rosen

vart hittar jag dig

Rekommendera Poster

Hallå där ute.

Jag är en kvinna på 30 år. Och gillar båtar, framför allt segelbåtar nån gång i livet vill jag ha en. Men jag kan inget om det eller hur man seglar eller något alls. Men vill lära mig. Bara jobbat på fartyg men är inte samma sak haha, åkt med några få gånger med nån man kände förut. Jag bara älskar det. Jag är rätt öppen av mig, och skulle gärna vilja träffa andra kanske få vänner, då åka gärna med ut.  Vad eller vart kan man hitta dom personer som kan tänkas vilja ha en besättning?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bor nere i blekinge.

Men finns väl andra förbindelser för att ta sig nån stans. Jag är inte omöjlig på att sätta mig och resa för att komma till något vatten. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska säga också att det finns barn. Att jag har dom dygnet runt. Så dom är tänkt ska bli med. :) hoppas det är okej.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

...lite konstigt är det... fundera lite själv.

Menar du att man ska bjuda dig och dina barn - som man inte känner - på en gratis båtsemester..? Eller är det en kontaktannons?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

1-10år ? :)

Varför skulle inte jag betala då för mig?

På vilket sätt är det konstigt?

Jag tycker varför inte och letar efter dom som kan tycka likadant :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

1,3,8 och 10 år har du ju själv skrivit på reseguiden, tyckte tråden var lite suspekt och googlade på ditt nick.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Haha.

:)

Måste ju ta på alla forum ju. :)

Varför skulle det vara suspekt?

Jag är 100% ärlig och seriös. Förstår liksom varför det ska vara så konstigt el varför man inte kan göra nåt sånt. Man träffar väl varje dag nya ansikten el då när man ska på dejt el dylikt. Vänner kan man väl ha o få var stans i landet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Suspekt i mina ögon blir i det här fallet lite knepigt, lite skumt och anledningen är väl ovanligheten i tråden som kanske lite mer liknar ett inlägg på match.com eller liknande, men jag tror absolut du är ärlig och önskar dig lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag letar inte efter nån partner. Utan nån man kan ha roligt med bara. Behöver ju inte vara en man kan väl vara en kvinna också i detta fall. Som sagt letar inte en man utan nån/några att få lite roligt o trevligt ihop.

Gjort detta på fejjan med o då ser man ju hur jag ser ut. O där har jag fått några svar.

Men vissa har bott lite väl långt ifrån. Sen varit andra orsaker.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du endast får svar på ett forum för att folk där ser hur du ser så känns inte deras svar seriösa. Om de inte är ute efter sex eller liknande så borde utseende vara totalt irrelevant. Var rädd om dig om du ska möta okända män från internet i verkligheten. Det finns många med skumma intressen där ute. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst MaxSchmeling

Ja för att inte snacka om dem som finns här wink

post-10024382-1394237565,2561_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ibland kan det ju t.o.m vara den man i första stund tror är ett oskyldigt offer som i själva verket är den som utför en kriminell handling.

Passa er pojkar! ;0)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ni är ju helt otroliga. Helt sjukt hur alla tänker.

Men ni är ju män. :(

Undrar om man kan ta bort inlägget för detta är sinnes sjuk hur ni tänker.

Har ni inte bättre för er än tänka med snoppen eller att man ska vara nån kriminell.

Man har väl kontakt innan men ens bestämmer något. Då har man väl en bild så att säga vilka vi är.

Men folk tror sånna sjuka saker jämt nu för tiden. Jag tänkte bara få fler vänner som man kan ha trevligt o samma intresse med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Markerade inte på nåt sett att det var så i detta fallet, du bör/ska inte känna dej träffad...

I dagens samhälle är det bara så fruktansvärt svårt att kunna lita på folk i allmänhet.

Inte behöver du radera din tråd, vi får hoppas att du får komma ut på havet på ett ellerannat sett.

Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo jag vet. Men man kan ju inte tro alltid det värsta. Visst ska man vara försiktig och det tänker jag vara. Men man kan gå miste om fina vänner el annat om man ska misstro alla. Och jag gillar båtar men har ingen eller känner dom som har. Så vill gärna träffa på lite folk som har det intresse. :)

Är ju bara trevligt och roligt jag tänkt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst MaxSchmeling

Kanske är det så enkelt att allt som är ovanligt, annorlunda och skulle kunna vara hur kul som helst snabbt sorteras in av människorna som underligt, knepigt och misstänksamt.

Tänk så mycket annorlunda upplevelser vi går miste om!

För rätt många år sedan kom det ett kryssningsfartyg till Köpenhamn. Nerför landgången promenerade ett gammalt amerikanskt par. De gick fram till första bästa bil och frågade chauffören vad han skulle göra det kommande halvåret. Chauffören som var helt inställd på att köra paret till någon sevärdhet blev perplex.

Därefter tog ett halvår av äventyr vid när chauffören körde runt det gamla paret i Europa. Visst låter det som en skröna och kanske den som inte vågar gärna tror det. Paret existerade och chauffören likaså. Resan blev ett minne och om det nu bara är chauffören som har detta minne vet jag inte men en sak vet jag:

När den stora upplevelsen knackar dig på ryggen, vänd dig då inte om och säg att du inte har tid!

Se livet som en strassförgylld toalett...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hallo 83rosen!

Du har hittat rätt...........Ett forum med ufeministiska gubbar och någon som är ennu värre ;-)

Om JAG som kille hadde postat det samma här:

Hej, jag är Erik. Jag vill gärna segla. Undrar på om någon vill ha med en frisk grabb i sin båt

Hmmmm. Vilken gastförfrågning som hälst, sant?

Tjejer skal hälst ligga stilla på rygg i Sverige.....antagligen.......

Jag skäms :-(   (på vägnar av det fåniga kön.)

post-10014925-1394237566,1624_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst sdk780

Nej, ta inte bort. friskt vågat heter det ju :-) och detta blev ju riktigt friskt :-) kul med totalt annorlunda inlägg :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Glöm inte ps - jag tar naturligtvis med mina fyra barn som är mellan 1-10 år också... hälsningar Erik - tror det har mycket att göra med varför inte folk nappar, eller vad tror du..?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske ett tips för dig, jag gick i seglarskola i höstas i lokala segelklubben och efter det fick jag följa med som gast vid flera lokala seglingsevenemang.

Kanske värt att kolla upp, hur som helst lär du dig grunderna och träffar nya mäniskor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Personligen tycker jag inte att tråden är så konstig!

Dels så anger hon inte någort annat än att hon vill ha kontakt med båtfolk! Oavsett kön.

Till den som tolkar det som en kontaktannons säger jag: So what?

Om det nu är så att en singelmamma som tycker om sjöliv vill komma ut på sjön och får svar från en singelman som har en båt som räcker till för dem alla.

Då kanske tycke uppstår och då är allt bra med det!

Kanske vänskap uppstår... då är väl allt bra med det!

Det kanske skär sig.... Men då var det väl ändå värt ett försök.

Dessvärretror jag att de flesta som har båt som är stor nog för två vuxna och ett gäng barn har ganska fullt i sin båt!

Det krävs nog en minst 30 fot för att det ska funka och det kryllar ju inte av folk som seglar omkring ensamma i sina 30-35- fotare.

Jag känner ett antal ensamseglare, både manliga och kvinnliga, men de seglar IF, Maxi77 och safir.

Tipset från mig är att skaffa en dagseglare och gå med i en båtklubb!

Anmäl dig till en seglarskola!

Men ge inte upp!

Du kunde ha fått följa med oss ut.... om vi hade haft plats!

Men vi är nästan alltid två eller tre i IFen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...