airwolf 0 Postad 11 Juni , 2013 Jag har en Albin 21 och har ikväll haft en liten medhjälpare som pumpat ur oljan för oljebyte. Nu tog det sig så att han hittade även en oljesticka till vinkelväxeln och pumpade således ut denna olja med. Någon som vet vad är det är för olja som ska vara i vinkelväxeln? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rekrevs 1 Postad 12 Juni , 2013 hej I min hade jag motorolja samma som motorn. men ring och kolla med Fors Marin, dom är väldigt hjälpsamma 031-299618 och dubbelkolla. Dom har även reservdelar mvh Sverker Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rekrevs 1 Postad 12 Juni , 2013 Om du menar backslaget /Sverker Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 12 Juni , 2013 Kanske gäller frågan en sån här mackapär ?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 12 Juni , 2013 Japp det är det med all säkerhet, oljevalet har nog inte så stor betydelse bara det är olja i växlen, den är nog inte så kräsen. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
airwolf 0 Postad 13 Juni , 2013 Fick svaret av Albin motor. (www.albinmotor.com) Oljan som användes original var SAE 140 mineral singelolja Men det som de flesta använder idag är SAE 80/90 växelhusolja Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser