vatterskum 0 Postad 11 Juni , 2013 Hej, undrar om det är någon som kan dela med sig av erfarenheter gällande Birdie 24 med inombordare mb2/50s eller utombordare? Är ju på gång att införskaffa en första segelbåt, och har fått en del tips, men det är ju så många båtar till salu.Maxi,Albin, Ohlsson, K,Viggen, Birdie, mm mm.i min prisklass. Tack på förhand, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hillis66 0 Postad 11 Juni , 2013 Hej Har haft en Birdie 24 i två säsonger. Mitt exemplar hade utombordare och rullgenua. Båten är en mycket trivsam seglare och får snabbt fart - min känsla och erfarenhet är också att båten är slutstyv och tålig. Vi seglade båten tämligen bekymmersfritt upp till vindar som 12 - 14 m/s. Vi var nästan alltid 2 vuxna ombord och ute 2-3 veckor och vi hade inga problem att få plats men rufflivet blir lite trångt och spartanskt. Båtens förtjänster finns främst gällande seglingen och att båttypen ser ut som riktig segelbåt... Kolla gärna fönsterstatus och roderinfästningen. Lycka till! // Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RikardE 265 Postad 11 Juni , 2013 En godvän har en Birdie 24:a, den har funnits i familjen sedan dess fördelse -76. Dom var ute hela sommrar, hel familj, 2 vuxna och 2 barn. Vi har varit ute 2-5 grabbar i många år. Det är en liten båt men mycekt trevlig, lätt att segla, går ganska snabbt. Mer båt för pengarna tror jag är svårt att hitta! Folk har ju uppdaterat dessa olika, kolla så du får mycket för slantarna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vatterskum 0 Postad 11 Juni , 2013 Tack för synpunkter o råd gällande Birdie, nu dyker det upp en ytterligare en modell.. comfort 26, kan det vara nägot att satsa på? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arvikaglava 4 Postad 11 Juni , 2013 26-an är snabb men lite vek. Passar bäst för dom som vill kappsegla Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser