Gå till innehåll
onsdag 20 november 2024
Shas

Garmin 720S Färdiga rutter

Rekommendera Poster

Hej på Er  ! Efter mycket enträget arbete och testande har jag äntligen fått in sjökortet i Mapsource, hade förmodligen gett upp för länge sedan om det inte vore för att jag har lovat att vi ska åka upp till Stockholm. Men vilken fröjd ;-)  Så nu blir trailer från Katrineholm till Spelhagen i Nyköping därefter vidare mot den Kungliga huvudstaden.....

Började göra upp en rutt när det plötsligt slog mig om det inte vore värt att fråga om det är någon vänlig själ ute på forumet som vill dela med sig av sina erfarenheter. Någon som är mer van en en gammal inflyttad västkustbo... Det jag efterfrågar är alltså en färdig fil att utgå ifrån....  Vill helst gå så skyddat som möjligt....

Kanske värt att lägga upp en databas för detta ... Kanske redan finns....

Mvh // Shas 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej har du garmin sjökort bluechart g2 vision till din 720s så kan den lägga upp rutter automatiskt förrutom om du skall förbi ställen som är väldigt trånga. Jag bemödar mig sällan att lägga upp waypoints utan låter plottarn guide och det funkar hur bra som helst - har själv en 720 i min båt som jag är väldigt nöjd med.

Mvh

Michael

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med övriga, autoguide funkar utmärkt, fast egentligen skulle du inte få någon hjälp när du sviker Västkustenwink

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar för detta... Ska kolla på autoguide när jag kommer hem. Jag har givetvis Bluchart kortet men autofunktionen fungerar inte i Hjälmaren alternativt gör jag fel, den tar kortaste vägen över berg och dalar ;-) Fram tills nu har det varit stora projekt på båten så jag har inte satt mig in riktigt i GPS:n.

Ska dock investera i en extra kontakt för spänningsmatning så att man kan sitta hemma och testa....

Jag har givetvis kvar kärleken till Västkusten, en gång Tjörnbo altid Tjornbo

// Shas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske har du valt gå till istället för instruktioner till. Räkna inte med att få instruktioner genom hela Sthlms skärgård utan ta deletapper så orkar plottern med att räkna ut färdväg. Använd sunt förnuft och lita inte blint på den föreslagna rutten.

Så här kan det se ut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...