johanth 0 Postad 10 Juni , 2013 Hej! Har ett ekolod Humminbird 190C. I början fungerade det bra (visade djup, botten och fiskar), men efter någon månad så började den visa datat sämre (se bifogad bild). Vore gött attt få lite tips om detta. //Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 527 Postad 10 Juni , 2013 Utan vidare kunskap om denna plotter skulle jag börja med att kolla upp kablar och anslutningar. Ser ut som något som kan uppstå om signalen till ekolodet inte är så stark. Kolla också kontaker och se till så de inte oxiderat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 10 Juni , 2013 Kolla även spänningen fram till lodet, mitt H-Bird Matrix betedde sig likadant i trollingbåten vilket visade sig bero på dåligt laddat batteri. Även ekolodsdelen i mitt nuvarande kombilod visar liknande symptom när spänningen sjunkit en bit, plottrrfunktionem påverkas inte alls Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johanth 0 Postad 11 Juni , 2013 Jag har kopplat bort alla säkringar och sånt, men det glappar fortfarande. Har satt koppartråden direkt på batteriet: https://dl.dropboxusercontent.com/u/21672844/MOV_0921.mp4 Jag skall testa att koppla in ett nyladdat batteri. Eftersom det går bra att starta B20 med batteriet tänkte jag att det var okej att köra ekolodet på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johanth 0 Postad 12 Juni , 2013 Det gick inte med ett annat batteri, men jag har satt det på laddning så att jag kan testa det helt nyladdat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johanth 0 Postad 26 Juni , 2013 Nyladdat batteri med samla usla resultat. Det är nog bara att förlika sig med tanken att man får det man betalar för Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vanercruiser 1 Postad 27 Juni , 2013 Har du kollat så att inte givaren står snett? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johanth 0 Postad 27 Juni , 2013 nja... den står hyfsat parallet med botten. Det är ju inte så krångligt att ställa om den så jag gör gärna ett försök, men kan det verligen påverka att jag får ett djup, tappar djup, får ett djup o s v? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vanercruiser 1 Postad 27 Juni , 2013 Om den riktas mot eventuella kavitetsströmmar från proppen så år svaret ja. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johanth 0 Postad 28 Juni , 2013 Bra info. Dock när jag testat så har motorn varit avstängd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser