Finnhallan 0 Postad 19 Februari , 2005 Håller på att köpa en båt utrustad med denna maskin. Önskar synpunkter och erfarenheter.......... ?-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Philippe Postad 2 Mars , 2005 Har en Perkins 4.236 i min arbetsbåt och den fungerar perfekt. Det finns ett otal varianter på dessa motorer, vissa är direkt marinkonverterade lastbilsmotorer (vilket min är), dessa har då oftast en sötvattenskylning från en firma i Lidköping, medans andra är marinkonverterade direkt från fabrik. Malte Månsson i Skänningen eller Falkmans Diesel i Solna har det som behövs i reserv/slitdelar. Jag lovar Dig att Du inte kommer bli missnöjd om Du köper en Perkins 4.236. Ps. Originalgeneratorn är usel, som skrevs i ett tidigare inlägg, men det kan bytas ut för en hyfsat billig penning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ralle 21 Postad 3 Mars , 2005 Jag har bara erfarenhet av Perkins i traktorer, men jag har aldrig haft problem med någon perkins! Suveräna motorer! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser