Gå till innehåll
fredag 24 januari 2025
rilloo

Gammal Electrolux Archimedes 45hk går lite dåligt.

Rekommendera Poster

har lite problem med diskmaskins motorn från 60-70talet

När jag startar och varvar den som vanligt går den rent och fint.. men lägger jag i växeln måste jag hålla preecis rätt läge för att den så småningom orkar dra iväg, och då får man öka sakta på gasen annars dör den bara.

känns som den inte får bränsle?`  är det viktigt att förgasarna suger in frisk luft? för kåpan är ju helt stängd.

då man väl kör kan man sänka och höja gasen utan problem och den går bra när man väl kommit iväg.

kan ett bränslefilter jag köpte på macken strypa flödet? var tungt att blåsa genom det, men passade ju bra på slangen som satt där.

post-10025091-1394237532,6556_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

har kört utan kåpa, har bytt soppafilter och rengjort lågfartsmunstyckena, högfart kom jag inte åt utan att lossa gasarna, är det värt att ta lös dom?  men fortfarande inge bättre, ingen som varit med om detta?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Ta bort bränslefiltret! Det orsakar stora problem då slangen behöver tryck, ett bränslefilter förstör detta. Denna gamla motor behöver inget filter... Det är lättare att rengöra pump och förgasare än att sätta dit ett filter. MEN det kan också vara hög/låg tändningen som kärvar... Vrider sig tändplattan när du rör på REGLAGET (alltså inte gasvippan på förgasaren)? Dra av svänghjulet med en avdragare och kolla att det rör på sig, smörj detta också. Gör rent brytarna och kontrollera kablarna i tändplattan i samma veva! Det är inte svårt att utföra, tänk bara till lite innan så kan vem som helst utföra detta.

MVH

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...