Gäst Björn Postad 19 Februari , 2005 Hej go´ vänner! Ska montera in en bilstereo och två marinhögtalare i min Flipper 640 och lurar lite på vart jag bäst ska placera dessa lättillgängligt men utan att göra för stora sår i orginalinredningen. Hetaste spåret just nu är att sätta själva stereon i teak-panelen på vänster sida om förarpanelen. Fördelen är att man lätt kan byta ut den träskivan om man skulle klanta sig ordentligt, nackdelen är att stereon då kommer ur synfältet samt har fronten i gången in till kabinen och man då lätt kan stöta till den med höften eller liknande. Högtalarna lurar jag på att ändå såga ut hål för i teakplywooden på sidorna i sittbrunnen, ser inget egentligt alternativ. Finns det någon vänlig själ som är nöjd med sitt montage i en Flipper 640 och vill hjälpa en kollega till rätta? En förklaring eller t.o.m. en bild skulle uppskattas stort... //Björn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
per_d 0 Postad 19 Februari , 2005 Nu snackar vi mycket tycke och smak... Själv gillar jag inte att ha stereon i mittgången. Man kommer åt den, fastnar i rattar o d. Jag tycker ett bra ställe är in mot HTn i styrpulpeten eller den motsatta. Då är den lätt att komma åt även om man ligger ned. Ett annat alternativ i Flippern är väl att hänga den i en konsol under hyllan som går efter sidan, precis framför förarplatsen. Små ingrepp och lättåtkomlig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser