Gå till innehåll
måndag 04 november 2024
BennyBanan

Ständigt dessa motorbåtsägare !

Rekommendera Poster

Skulle ha ut en massa grejor till båten igår. Kärran som tillhör bryggan upptagen. Helt ok. Men.....denne man lätt den stå framför sin motorbåt full med grejor utan att tömma den. Vadå ska nån annan kunna tänkas behöva den? Efter en halvtimme tömde han den o körde in den. Helt utan att över huvud taget ge en tanke åt de människor som fick bära sina grejor. En äldre man kommenterade lite grann när han gick förbi, vänligt o ganska roligt. Varpå mannen gick i spinn. Jaja har man motorbåt skall man väl inte behöva bry sig om andra ?

Den alltid lika ödmjuka.

BB

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja nu ska man inte dra slutsatsen att alla motorbåtsägare är lika är själv ägare till en motor båt men visar hänsyn till samtliga

önskar er ALLA en skön sommar

Crister Dahlberg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag ser inte kopplingen kärra motorbåt...  men jag missar kanske något.   I stället för att sitta och vänta i en halvtimma och nu vara sur på alla motorbåtsägare, är mitt  tips är att nästa gång går du fram och frågar snällt:

- Ursäkta, är du snart klar med kärran, för jag skulle behöva den?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Med tanke på att det var en motorbåtsägare så hade jag helt sonika tagit vagnen och tömt den över bryggkanten. Svårare än så är det ju inte!

/P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om jag skulle geralisera lika vilt som du, skulle jag med utgångspunkt från ditt inlägg säga att segelbåtsägare är fullständiga idioter, men det gör jag naturligtvis inte, särskilt som jag själv seglade i 25 år innan jag skådade ljuset och köpte en motorbåt. Om jag blivit mer eller mindre korkad sedan dess kan jag naturligtvis inte avgöra själv och uppenbarligen saknar du också den förmågan till självkännedom.

Din sällan ödmjuke /Sea Maniac

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror tyvärr att du upplevde ett exempel på egoismen och osolidariskt uppförande som jag upplever förvärras med åren oavsett om man äger motorbåt eller segelbåt, bil eller cykel. Jag  har själv bidragit till debatten segel mot motorbåtsägare, det slutar jag med nu och konstaterar att egoister och idioter finns i båda leden. Jag försöker bemöta alla på ett positivt sätt-som jag själv vill bli bemött, men tänker inte vika mig för egoister och idioter till sjöss.

I dag noterade jag att en egoist länge spolade och tvättade sin båt med högtryckstvätt med dricksvatten-ej kommunaltvatten som skall räcka till alla 1300 båtar där jag har båtplats och därav strängt förbjudet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Kalman

Ser inte problemet. Om jag inte vill kånka mina grejer till båten utan behöver en kärra så fixar jag det. Inte 17 kan jag lita på att den gemensamt ägde är ledig just när jag behöver den.

Kan rekommendera att skaffa en gammaldags sk Dramaten, ni minns de där g:a handla mat och dra till bilen kärrorna på 60 talet? Finns moderna versioner.

Dumma egoister och knasigt folk kommer vi alltid att få dras med. Min erfarenhet är att de allra flesta är med i en båtklubb för att ha nånstan att förvara resp kunna sjösätta båten. Klubben som sådan är inte av större intresse. Naturligtvis finns det undantag. Så varför tror ni jag gick ur klubben en gång i tiden?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En Dramaten av lite större mod är perfekt, man packar hemma va man behöver+ kylväskan m käk. Sen vid båtklubben är det bara o knalla ut på bryggan  Dramaten fäster jag m stroppar mittför båtplatsen mot kajkanten så att ej någon (snubblar). Vid hemkomst finns vagnen redo på bryggan att lasta det som skall med tillbaka hem.Inget extra spring o leta en ledig o hel vagn. Duger även att använda på uppställningsplattsen när man skall släpa grejor fram o tillbaka. Eft ett antal punkisar på bilen undviker jag att köra på uppställningsplattsen i största möjligaste mån.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förvånandsvärt att vi inte alla är båtägare kort och gott utan det ska vara 2 olika läger där man anser att folk beter sig olika just beroende på båttyp, inte det faktum att man är olika som person. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...