Eriksson__87 0 Postad 7 Juni , 2013 Hej Här kommer en riktigt dum fråga. Hur vet man vilket bränsle man ska ha? Är helt novis på både båt och motorer men har köpt mig en liten båt. Motorn är en evinrude 70472M och jag vet inte vad jag ska ha för bränsle. Någon som kan svara på denna oerhört dumma och pinsamma fråga? /Robin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Suckan 1 Postad 7 Juni , 2013 Blyfri 95. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eriksson__87 0 Postad 7 Juni , 2013 Ja det misstänkte jag. Tänkte mer om det ska vara oljeblandat? Vilken procent? Eller är det ren 95? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Suckan 1 Postad 7 Juni , 2013 Är det inte automatisk oljeblandning på motorn, så brukar man slå ca 2% tvåtaktsolja i bensintanken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eriksson__87 0 Postad 7 Juni , 2013 Ok då misstänker jag att jag ska ha blanda själv då Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Suckan 1 Postad 7 Juni , 2013 Better safe than sorry! Tips: välj en miljöolja för utombordare. Ryker mindre och smörjer ofta bättre! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eriksson__87 0 Postad 7 Juni , 2013 Ok så det kan inte bli för mycket olja? Som sagt jag är helt novis men vill lära mig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
brainspine 0 Postad 7 Juni , 2013 Bättre för mycket än mindre, det ända som kan hända är att motorn bli mindre pigg. Men man kan leva med detta.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eriksson__87 0 Postad 8 Juni , 2013 Ja hellre att den är lite seg än att den går sönder. Tack för hjälpen. Detta forumet är grymt. Alla är schyssta fastän man ställer så dumma frågor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser