vatterskum 0 Postad 7 Juni , 2013 Hej, är det någon som har erfarenhet av Vindö 22? Är ju i tagen med att inhandla en första båt, detta kanske inte är vad som rekommenderas till en nybörjare inom segling. Vad ska jag kika extra på vid påsyn, ja va fasen vad ska jag kolla på överhuvudtaget när det gäller en segelbåt förutom helhetsintrycket? Har förstått att mahogny däcket kan vara ruttet undertill, dock ska detta ex vara tip top. Men det kan ju vem som helst säga till en gröngöling. Hoppas på lite goda tips! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 7 Juni , 2013 Jag hade en Misil 1 som första båt, liknande konstruktion m plastskrov och träöverbyggnad. Väljer man en sådan båttyp är det nödvändigt att man är händig med trä och pensel. Kolla efter skador i träet, vanligast där trä möter trä, och framför allt där trä möter plast. Kolla masten noga också (om den är i trä), den skall vara lackad så limfogarna håller. Räkna med att vårrustningen tar längre tid och är viktigare än om du har en 100% plastbåt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vatterskum 0 Postad 7 Juni , 2013 Tackar för de råden, vad kan en Vindö 22 betinga i pris ungefär? Det är bud som gäller på detta västkust ex. Finns ej ute på annons. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 7 Juni , 2013 Det är helt baserat på skick. Tror du får ge en 35-40 kkr för en fin, ner till gratis för en riktigt dålig. Gillar du Vindön - kolla efter en Misil 1 också. Borde ligga lika i pris idag ungefär. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser