bompaholm 0 Postad 7 Juni , 2013 Hur skulle ni behandla teaklist på en segelbåt? Något medel? Läst om Owatrol, Coelan etc. Vad rekommenderas? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 225 Postad 7 Juni , 2013 Jag kör vanlig fernissa. Funkar bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Amanda31 21 Postad 7 Juni , 2013 Behöver inte behandlas alls. Blir snyggt silvergrå med tiden... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 7 Juni , 2013 I början behövs inget men med tiden börjar teaken förlora sitt inbyggda fett och blir spröd. Min teak har varit fernissad men oljas nu med Kinaolja. Lite mindre jobb men framförallt mindre halt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
eddievan 0 Postad 30 Augusti , 2013 Hej, som jag ser det beror det på var i processen du är, är teaken som i mitt fall urtvättad och lite sliten så är en coelan-behandling det enda raka. Vad du egentligen gör är att du plastar in teaken med en polyurethan-yta som andas, jag har nu gjort det på mitt teakdäck, time will tell om jag gjorde rätt Se http://www.eddievan.com/teakdeck.htm Mvh Bosse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser