Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024
SeacatC

Kapellfärg till gammal träbåt?

Rekommendera Poster

har börjat fundera på nytt kapell till båten men känner mig riktigt velig när det gäller färg. Nuvarande kapell är traditionellt mörkblått. Ska man vara lite wild and crazy eller vara säker med traditionellt mörkblått eller kanske hotta upp skutan med lite modernare färger?

De färger jag funderat över är svart, vinrött, beige, turkos, mörkblått (igen), mellanblå eller mörkgrön. Min sambo är inte lika het på de mer moderna eller ovanligare färgerna kan jag säga. wink

Båten ser ut såhär:

post-10021537-1394237531,3929_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mörkblått eller mellanblå skulle jag ha valt och ställer mig på din sambos sida.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag tycker nog mellanblått..

Bege är inte wild and Crazy bara beigt   men å andra sidan turkos eller rosa... vore lite coolt

Ett annat alternativ om man både vill vara lite udda och färgglad och samtidigt klassisk är faktiskt orange.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det känns verkligen som ett säkert kort som man inte ledsnar på så fort men ändå en aning tråkigt. Kanske, eller? Gillar ju blå kapell ändå.

Ställa sig på min sambos sida - nä det går inte för sig! wink

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tja, grå?

Oerhört elegant tycker jag på lite äldre båten...

Nyare också förstås, ser att bl.a. Jeanneau verkar köra bara gråa kapell.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä just beige är väl inte så wild and crazy precis haha.

Rosa vore däremot verkligen coolt! Finns det ens? Vore kanske lite väl till den stora båten men vår lilla (Ockelbo T16) skulle vara underbar i rosa!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har inte funderat på grå men det skulkle kunna bli snyggt. Ska kolla upp vad det finns för färger!

Det är ju attans att kapell är så fasansfullt dyrt, annars skulle man ha några stycken att byta med. wink

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ja det är synd, det vore inte dumt att ha några stycken... ett stiligt blått och ett rosa.  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...