SeacatC 0 Postad 7 Juni , 2013 har börjat fundera på nytt kapell till båten men känner mig riktigt velig när det gäller färg. Nuvarande kapell är traditionellt mörkblått. Ska man vara lite wild and crazy eller vara säker med traditionellt mörkblått eller kanske hotta upp skutan med lite modernare färger? De färger jag funderat över är svart, vinrött, beige, turkos, mörkblått (igen), mellanblå eller mörkgrön. Min sambo är inte lika het på de mer moderna eller ovanligare färgerna kan jag säga. Båten ser ut såhär: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 7 Juni , 2013 Mörkblått eller mellanblå skulle jag ha valt och ställer mig på din sambos sida. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjaerven 23 Postad 7 Juni , 2013 Vinrött med matchande vattenlinjerand. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 7 Juni , 2013 jag tycker nog mellanblått.. Bege är inte wild and Crazy bara beigt men å andra sidan turkos eller rosa... vore lite coolt Ett annat alternativ om man både vill vara lite udda och färgglad och samtidigt klassisk är faktiskt orange. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeacatC 0 Postad 7 Juni , 2013 Låter faktiskt jättesnyggt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeacatC 0 Postad 7 Juni , 2013 Ja det känns verkligen som ett säkert kort som man inte ledsnar på så fort men ändå en aning tråkigt. Kanske, eller? Gillar ju blå kapell ändå. Ställa sig på min sambos sida - nä det går inte för sig! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 7 Juni , 2013 Tja, grå? Oerhört elegant tycker jag på lite äldre båten... Nyare också förstås, ser att bl.a. Jeanneau verkar köra bara gråa kapell. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeacatC 0 Postad 7 Juni , 2013 Nä just beige är väl inte så wild and crazy precis haha. Rosa vore däremot verkligen coolt! Finns det ens? Vore kanske lite väl till den stora båten men vår lilla (Ockelbo T16) skulle vara underbar i rosa! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeacatC 0 Postad 7 Juni , 2013 Har inte funderat på grå men det skulkle kunna bli snyggt. Ska kolla upp vad det finns för färger! Det är ju attans att kapell är så fasansfullt dyrt, annars skulle man ha några stycken att byta med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 8 Juni , 2013 ja det är synd, det vore inte dumt att ha några stycken... ett stiligt blått och ett rosa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser