jaww 2 Postad 4 Juni , 2013 Hej. Jag måste förmodligen byta powertrimpumpen, den har tystnat, tips vid byte för en som inte är altför händig när det gäller el, så man inte gör någon tavla. Båten är en SeaRay 220 OV och motorn Mercruiser. Eller någon kanske har ett kopplingschema. Tack på förhand //Jörgen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nimb26 2 Postad 5 Juni , 2013 Sök lite på powertrim. Förmodligen en + och en - samt en kontakt ytterligare att dra isär. Köpa nytt kan man göra men även renovera. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jaww 2 Postad 8 Juni , 2013 Hej. Tack för tipset, jag testar detta först innan jag byter. //Jörgen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jaww 2 Postad 16 Juni , 2013 Hej igen. Nu har jag äntligen fått bort pumpen och det var många kaplar där, det går in 3 st i pumpen, en svart en grön/vit randig och enblå/vit randig. Jag förmodar att den svarta är jord men de två andra? Tips mottages tacksamt. //Jörgen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chrille_82 5 Postad 16 Juni , 2013 Svart är jord dom andra är + för upp respektive ner, alltså motorn går åt andra hållet beroende på vilket relä som får har du kollat det enklaste och billigaste först? Dvs. Reläna, kan vara så enkelt som lite oxid på benen. Eller är det konstaterat att pump och motorn är slut? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jaww 2 Postad 16 Juni , 2013 Tack för svaret, jag vet inte om den är slut det var därför jag tog bort den och prova den när den är loss, jag behöver åndå byta plåten som håller pumpen, sönderrostad. //Jörgen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jaww 2 Postad 15 Augusti , 2013 Jag fick till det till slut, demon och mont ett antal gånger då det alltid fungerade när den var borttagen och provkördes i bänk, det visade sig att det var dålig jord Nu fungerar det som det skall så tack för tipsen //Jörgen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser