oakie 2 Postad 4 Juni , 2013 Har köpt nya (svindyra) fönsterlister till båten och tänkte påbörja monteringen så smått. Då uppstod frågan hur jag gör för att vulka ihop ändarna? Finns det något bra lim man kan använda eller några andra tips? Det gäller alltså den svarta gummilisten som håller vindrutorna på plats. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 4 Juni , 2013 Finns det ingen monterings-anvisning där detta framgår? Ifall det är nån svindyr originaldel??[Finns nog annars häpnadsväckande bra superklister, åtminstone för vissa gummisorter? Minns nu vagt en båtmässa för länge sedan där en försäljare klippte en sån där typ 6 mm tunn svart standard gummislang i allt mindre stycken och efterhand klistrade ihop igen med bara nån tunnflytande droppe som härdade rätt bums. Besökarna fick dra i slangen så den sträcktes nästan till ett tunt streck, men icke att den gick av i någon av de många skarvarna. Haha, klart imponerande på gränsen till övernaturligt måste jag erkänna. Men kort hållbarhet för den lilla dyra plastflaskan - särskilt i värme - var det visst, men men.]Har bildgooglat superklister enligt söktermerna i DENNA LÄNK och en del pytte-flaskor syns men minnet är svagt. Antagligen ger kunskap om gummits kemi bättre träffbild, men detta med multi purpose bör nog undvikas för ditt högst speciella ändamål gissar jag? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 4 Juni , 2013 Glasmästaren använde butylgummi. Även mellan skrov & list Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oakie 2 Postad 4 Juni , 2013 Tyvärr inga instruktioner. Bara en kartong med 20 meter gummilist... Loctite skulle kanske kunna vara ett alternativ. Vad tror ni om svart sika? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser