MrJazze 1 Postad 2 Juni , 2013 Hej! Jag vill köpa mig en båt att spinnfiska och vertikala ifrån men vill även kunna bränna ut på Vänern för lite Laxtrolling även om inte vädret är det allra bästa. För detta är ju igentligen två helt olika båttyper idealiskt men måste hitta ett mellanting. Har i dag en båt som styrs från aktersoffan och som är go till Gös och gäddfiske men inte så optimal till trolling när tre pers ska stå längst bak att trängas. En WA båt eller kanske en DC skulle vara fin till trolling men passar ju inte mitt övriga fiske så bra! Efter mkt funderingar har jag nu börjat titta på CC båtar och tror att det kan vara modellen jag ska ha! Har tillat lite på Micore 570CC, Yamarin 56CC och 59CC samt AMT 185R och även lite HR 530 även om den nog blir i minsta laget! Skulle vara jättetacksam för synpunkter på dessa båtar eller kanske andra förslag? Att köpa båt är ju en djungel och ingen av dessa båtar är för mig bekanta! Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 3 Juni , 2013 Kolla på bredden , ju bredare desto stabilare ! Min CC ( HydraSport )jag ägde är 2,80 bred ...lite unikt på en 23ft . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MrJazze 1 Postad 3 Juni , 2013 Är det ingen som har någon erfarenhet av nämnda båtar? Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 3 Juni , 2013 Vet en begagnad 6,5 meters den är perfekt tror jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 3 Juni , 2013 Och nej det är ingen reklam, tjäna inte en krona på det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser