Spancox 27 Postad 2 Juni , 2013 Jag har för mig att jag sett någon här som limmat teak i sittbrunnen(?) med någon Biltemaprodukt med gott resultat, eller minns jag fel? Silkaflex 298 var ju svindyrt så det unviker jag helst, om en annan produkt kan få fast ribborna lika bra istället. Det gäller i mitt fall lösa ribbor som idag är skruvade men som jag helst bara vill limma fast efter att först ha spacklat igen hålen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 3 Juni , 2013 Kanske PL400 ca 70kr för en tub? Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Spancox 27 Postad 3 Juni , 2013 Är inte PL400 ett hårt lim? Jag tror att jag behöver en viss elasticitet då det ribborna skall ligga på öppningsbara stuvluckor och annat som som rör sig en hel del. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 5 Juni , 2013 De flesta patronlim däribland pl400 är lite flexibla/elastiska Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sabai 3 Postad 5 Juni , 2013 Tycker du verkligen att 223:- för en 600 ml tub är dyrt? Du kommer kanske att använda en eller två för en sittbrunn! Skulle nog inte ta en chansning med Biltema produkter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Spancox 27 Postad 5 Juni , 2013 Sikaflex 298 kostar 249:- tuben (600 ml) på Hjertmans. Åtgång är ca 1200 ml per kvm vilket ger 498:- per kvm limmad teak. I mitt fall blir det 0,05 x 35 m teakribb = 1,75 kvm vilket innebär typ 1000 spänn för att fästa teaken. Jag tycker att det är lite mycke pengar ja. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sabai 3 Postad 5 Juni , 2013 Watski säljer de för 223:- man behöver ju inte köpa i dyraste butiken. Köp en och se hur långt det räcker och se till att du har en tandad limspridare. Om yterna är något så när plana räcker det till betydligt mer än ½ kvm per tub. Jag har lagt teak på däck och sittbrun med sika och inte f... använde jag två tuber per kvm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Spancox 27 Postad 5 Juni , 2013 Gott att veta att det är drygare än vad produktbadet säger. Jo, det är ju helt plana ytor det rör sig om i mitt fall. Jag skall ju inte limma nåtad teak utan bara lösa ribbor. Tror du det fungerar att sätta varje 50 mm bred ribba i två eller tre strängar med Sika eller måste jag rådda med tandspackel? Typ lägga 3 strängar med 15 mm mellanrum med centersträngen i mitten av ribban. Vill ju inte att det skall hoppa loss, men samtidigt skulle det vara skönt att slippa gegga med tandspackel i de försänkta utrymmen som ribborna skall ligga i. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser