qlaqla 0 Postad 2 Juni , 2013 Har en Mercury 20hk 2-takt från -05 (tror jag). Var ute och körde när den plötsligt dog. Har efter detta kollat igenom basfunktionerna och tändstiften har noll gnista. Mätte sedan och fann att allt efter cdi-boxen inte får något utslag. Köpte genast en ny cdi-box och nu mäter jag ca 2-2,5v till coilsena och absolut noll till tändstiften. Tycker 2-2,5v från cdi`n verkar lite. Verkar konstigt om båda coilsen gett upp samtidigt!! Några tankar eller ideer? All hjälp är välkommen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 2 Juni , 2013 mät statorspolen brukar vara mera vanligt med den Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qlaqla 0 Postad 2 Juni , 2013 Kommer 2 sladdar från statorn. Grön/vit och vit/grön som jag mätt på och det ger utslag på runt 12-18v. Känns som det borde vara normalt, eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 2 Juni , 2013 fast tändplatta eller rörlig? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qlaqla 0 Postad 2 Juni , 2013 Fast gissar jag på. Hur ser man det? Har inte elstart btw. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 3 Juni , 2013 ge handgas så ser du om tändplattan rör sig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qlaqla 0 Postad 6 Juni , 2013 Fast! Allt som rör sig är triggern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser