Gäst Tommy Pettersson Postad 17 Februari , 2005 Hej, kan någon tala om för en okunnig vad signalbokstäverna SFC ( 4siffror) betyder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 17 Februari , 2005 Vi har SFNI 8059 och jag tror att SF står för svensk fiskebåt. är inte helt säker Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kajen 0 Postad 17 Februari , 2005 Enkelt, det betyder att båten är registrerad i Sjöfartsverkets sjöfartsregister. Själv har jag SFC-6769. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
molpejonas 0 Postad 21 Februari , 2005 om jag tror rätt så är det en MMSI-nummer alla registrerade båtar har det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
molpejonas 0 Postad 21 Februari , 2005 förlåt jag roddar nog nu.MMSI nummer är ett identifikations nummer för alla som har VHF(maritim mobile servise identity)det kan ju vara detta också men var har du sett detta nr. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser