albin1996 0 Postad 31 Maj , 2013 Har en mercruiser 220hk mpi 2006.Bytte bränslefiltret/vattenfilteret. efter detta så startar inte motorn pga den suger inte upp bränslet från tanken. När jag slår på tändningen så hör jag att bränslepumpen surrar i ett par sec, den som sitter vid sidan på motorn. Vad har hänt finns det någon mer pump som sitter i tanken och trycker upp bränsle ? tog bort filtret och fyllde det med bensin men det hjälpte inte, har även lossat bensin slangen från filtret som går till tanken och det går att suga till sig bensin så det är inte täppt. Har jag gjort något fel vid bytet av filtret som gör att det inte kommer fram bränsle? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
polxlt 0 Postad 31 Maj , 2013 Suger den luft, dvs är det inte tätt i filtret? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
albin1996 0 Postad 31 Maj , 2013 Det är ju ett nytt filter vi satt dit. men det kommer ju inget bränsle fram till filtret även om man hör att pumpen går i ca 2-3sec. fins det någon mer pump som matar fram eller måste man lufta systemet ? låter som 18 hundra tal. båten är ju från 2006 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Taihamn 0 Postad 31 Maj , 2013 Fyllde du det nya filtret med bensin innan du satte dit det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 1 Juni , 2013 Bränslepumpen stannar automatisk när systemet är trycksatt. Är du säker på att den inte pumpar fram bensin? Låter skumt att den inte skulle göra det i och med att den stannar efter 2-3sek vilket är normalt. Luftning skall ej behövas Om filter är fullt med bensin så gissar jag på att något annat hänt. Testa om motorn går på startgas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
albin1996 0 Postad 1 Juni , 2013 Ja det har jag gjort , och sprutar jag in startgas så startar den. Det kanske är fel på bränslepumpen ? den sitter ju inget vidare bra till trångt som f...n, det blir nog att köra den till marinan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser