Gå till innehåll
lördag 30 november 2024
Druttster

Epoxispackel eller lamineringsepoxi

Rekommendera Poster

Är det någon skillnad att använda ett färdigt epoxispackel eller blanda ett själv med lamineringsepoxi och mikroglasballonger.

Jag skall spackla små kratrar som är urslipade och de sitter på sidan och under båten (allt under vattenlinjen).

Tänkte köpa på biltema eftersom många säger att det funkar bra med deras produkter.

Tacksam för hjälp och råd.

//David

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har använt den metoden och tycker det fungerat bra. Svårt att veta exakt hur blandningen ska vara för att säkerställa hållfastigheten. Har idag använt NM lättspackel 206, tycker att det var kanonbra. Lättarbetat och fastnade bra mot skrovet. Rekommenderas starkt.

Annars finns ju biltemas färdiga lättspackel, ett annat alternativ.

/Pär

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om det är mycket små kratrar och ganska lite skador kan jag rekommendera Plastic Paddings Marine Epoxy. Härdar mycket snabbare än Biltemas, och finare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har slipat ur kratrarna lite med dremel så de är 0.5-1 cm i diameter kanske och 3 mm djupa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade satsat på Biltemas spackel om de är många - är det en fem-tio stycken hade jag kört PP.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är ganska många små. Har slipat ur alla små sprickr i gelcoten somjag hittat. Testar med biltema spacklet får jag ser hur det blir.

Tack sälla för råden och tipsen

//David

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...