Skmao 0 Postad 29 Maj , 2013 Hej. Söker någon i björlanda som kan tänka sig att lära en nyfiken att segla. Fick tips på ett annat forum om någon här som kan tänka sig det. Hoppas jag hamnat rätt. Tacksam för svar Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 29 Maj , 2013 Förlåt pseudonym - det var jag. http://forum.hamnen.se/seglar-snack/20932-privat-seglingskurs.html Nu sticker jag ut och seglar några dar utan dator och internet, så slipper jag skäll En elak selingskompis frågade om jag ville följa med på en tur till norra Bohuslän. Snäll som man är ställde jag upp fast jag egentligen inte har tid till det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skmao 0 Postad 29 Maj , 2013 okej. Du finns överallt glömde tacka för tipset. Ha det gott på havet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 29 Maj , 2013 Hehe, som vanligt ser du till att jag aldrig blir sysslolös Tommy. ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 31 Maj , 2013 Förlåt än en gång. Fast jag har faktiskt haft med mig en Göteborgare ute och seglat vid ett tillfälle. Han kom med buss från Göteborg. Vi seglde rn 12-timmars och han hann precis med bussen hem till Göteborg. Han hade faktiskt lite talang för seglandet. Dessvärre bor ju en annan långt från all ära och redbarhet. så jag kan nog inte vlasta dig nåt. Dessutom har jag ju en seg pråm nu för tiden som inte ger så mycket segeingsglädje. Själv fick jag förfrågan förfrågan för några dar sen om jag ville följa med och segla till Ursholmen. Kom precis hem. Smögen - Storön/Väderöarna - Urshomen - Ramsö - Hejen/väderöarna - Smögen. Två dygn och lika många övernattningar. Fast - hade det inte varit för den goda maten så hade jag aldrig seglat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 31 Maj , 2013 Övernattningar? Segla bohusracet så slipper du angöra en brygga på två dygn. ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 31 Maj , 2013 Nu är jag ju inget för att tävla, men Bohusracet är ju en fin segling. Skulle gärna segla den men mina krafter är starkt begränsade, men sträckan är tilltalande och med lite större besättning och utom tävling hade den varit intresant. Dessutom angör jag aldrig bryggor. Det gör jag bara med kuster. Hamnar anlöper jag och bryggor lägger jag till vid. Filmen var ganska kass, men låten är fin. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser