Gå till innehåll
tisdag 05 november 2024
elfanomad

Båtfirmor och tider

Rekommendera Poster

Okej, jag fattar. Det är ju rätt uppenbart att dom aktivt försöker undvika att snacka med dej. Jag skulle prova att ringa dom från nån annas telefon och se om dom svarar då, och vad dom i så fall gör när dom fattar att det är du som ringer.

Jag är imponerad av ditt tålamod hursomhelst, hade nån behandlat mej på det här sättet hade jag letat upp vederbörande och rett ut det hela på ett mindre lämpligt vis..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Maila mig via MG, jag kan inte öppna / skicka via MG av någon konstig anledning, men får jag ett mail i min inkorg så tror jag att jag kan få iväg ett därifrån. // Peter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena Moltas, Kossor...och alla andra:-)

Börjar med att säga tack till Moltas som jag kunnat bollat idéer med och Kossor som tipsat om båtbesiktningsman. Nu tillbaka till historien...

Precis innan jag skulle börja med att kontakta tipsad båtbesiktningsman så ringde min båtfirma och ville boka in ett möte. Mötet skedde på fredagen den 23/8 och jag tog upp hela fel-listan och det resulterade i att dem skulle åtgärda alla fel som var kvar. Men imponerande nog kom inte en enda ursäkt (även om jag inte behöver det så brukar det vara nästan kutym) om att det var slarvigt gjort eller dålig kommunikation. Han skyllde endast ifrån sig på sina medarbetare och stulna mobiler/datorer under sin semester...Ja, tro vad man vill om det men det kändes minst sagt osant.

Veckan efter var det båtmässa i Gustavsberg och tiden fanns inte till att börja meckan med min båt, då kom vi överrens om tisdagen efter mässan skulle saker åtgärdas. På tisdagen kom båtfirman för att hämta nycklarna till båten, då märktes en klar ändring av attityd...Inget skaka hand eller Hej!. Mera..har du nyklarna så åker vi och jobbar på en gång. Sagt och gjort, nycklar gavs till båtfirman. Dagen efter på onsdagen kom båtfirman tillbaka och lämnade nycklarna...självklart lite nonchalant och såklart utan Hej! m.m. Åkte ut till båten nu i helgen och kollade vad de hade gjort. 3 saker var gjorda som jag såg men jag har fel propellerar fortfarande. Propellrar är beställda men har såklart fastnat i tullen, skulle kommit förra fredagen, sen nu i tisdags och nu troligen nästa vecka?! Hur svårt ska det vara? Vill få på propparna innan upptagning så jag slipper ha kontakt med båtfirman i vår. För när ALLT är över, då jag fått mina saker och betalt det sista till båtfirman, så kommer någon annan BRA båtfirma ta över servicen framöver. Eller så gör jag det själv!

Så återkommer när vi ser ljuset i tunneln...snart där:-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

yes hoppas allt blir till belåtenhet nu !! Och du får njuta av en lika fin båtsommar nästa år utan problem, och med bra väder som i år.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Asså, det här är ju verkligen som en dålig dokusåpa måste jag säga. Båtfirman har ju verkligen satt krokben för sig själva och endast skapat badwill.

Skönt att det verkar som du kan se ljuset i tunneln nu och förhoppningsvis får du en kanonsäsong nästa år istället! smiley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Precis. Det var verkligen inte tänkt att få en halv båtsommar med en ny motor och allt strul man fick på köpet. Så fort vi är klara med båtfirman så kommer allt bli mycket bättre:-)

Absolut, vi tror och hoppas det blir en riktigt bra båtsommar nästa år. Sambon och jag ser redan fram emot våren. Måste säga att motorn går annars superfint och är riktigt nöjd med bränsleföbrukningen m.m. Har hunnit med ca 30H på ca 2 veckors körning. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Precis. Det var verkligen inte tänkt att få en halv båtsommar med en ny motor och allt strul man fick på köpet. Så fort vi är klara med båtfirman så kommer allt bli mycket bättre:-)

Absolut, vi tror och hoppas det blir en riktigt bra båtsommar nästa år. Sambon och jag ser redan fram emot våren. Måste säga att motorn går annars superfint och är riktigt nöjd med bränsleföbrukningen m.m. Har hunnit med ca 30H på ca 2 veckors körning. 

Såg att Du skrivit i en annan tråd och det fick mig att tänka på bekymren Du hade med Ditt motormontage. Fick Du riktigt ordning på Din nya motor och kommit överens med båtfirman som gjorde jobbet?

/Moltas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...