S340 0 Postad 27 Maj , 2013 På laddluftkylaren till KAD motorerna finns i botten under insatsen ett mikroskopiskt hål, ca 1-2mm i diameter. Någon som vet vad det har för funktion? Jag vet att det med all säkerhet ska var så då jag nu sett fem olika laddluftkylare och alla är likadana Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 27 Maj , 2013 Det är ett skvallerhål. Ifall laddluftkylaren går sönder så skall sjövatten komma ur där för att visa att det är dags för reparation Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaManiac 37 Postad 27 Maj , 2013 Som jag har fattat det är hålets funktion också att släppa ut de små mängder kondensvatten, som kan bildas när den varma komprimerade luften träffa kylarens kalla yta. Mvh/Sea Maniac Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
S340 0 Postad 29 Maj , 2013 Låter väl rimligt båda scenariorna, synd attdet låter så f..b illa vid kallstart när kompressorn går.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser