Bjowid 0 Postad 26 Maj , 2013 Hej På vår Ohlsson 29 har vi kölbults problem Lyckats lossa på 4 bultar men jag undrar om man kan byta en bult intaget och därigenom slippa lossa/släppa ner kölen . Är det ngn som gjort på detta sätt ? Mvh Undrande Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
goranw 0 Postad 26 Maj , 2013 Jag har bytt kölbultar, en efter en på det sätt som du föreslår, men det var en träbåt med svårt rostangripna kölbultar. Varför behöver du byta kölbultar på en Ohlson 29? Vad är problemet? Förstår att järnkölen är bultad till järnbalkar, som kan lossna vid grundstötning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wingan 71 Postad 26 Maj , 2013 Jag skulle bytt ut dom du redan lyckats lossa på, mot motsvarande i rostfritt. Hur många är dom? 6st M20? Efter detta är ju största delen av problemet löst, Lyckas du därefter lika bra med resten, så Grattis! Glöm inte att tillverka nya brickor också, så stora som möjligt och rejält tjocka 10mm? Rostfritt förståss. Att släppa ner kölen låter riskfyllt, eller snarare livsfarligt, om man inte vet exakt vad man håller på med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser