Gå till innehåll
söndag 23 februari 2025
Daniel82

Vinterförvaring motorbåt

Rekommendera Poster

Hej. Jag har äntligen slagit sak i drömmen att skaffa båt. Jag saknar helt erfarenhet när det gäller båtlivet, men vi alla måste ju ha börjat från att vara en båtnolla från början, så nog finns det hopp för mig med :P. Nu sitter jag här, och får smått huvudvärk när det kommer till all planering och förberedelser innan det är dags att våga slå till och skaffa sig sin första båt. Jag har googlat runt, men hittar ingen direkt information om vinterförvaring av motorbåtar. Jag har tyvärr inga möjligheter att förvara varken trailer, eller båt på egen mark. Finns det företag/lager som man kan både vinterförvara båten på trialern, och även förvara trailern under sommarsäsongen?. Jag vet att det finns hamnar/varv, men när jag funderade så kan jag inte minnas att jag sett motorbåtar förvaras i hamnar/varv, har jag fel!? . Mitt sökande på google har inte gett mig svar på min fråga, så ställer frågan här. Jag bor inom västa götaland, borås. Och kan tänka mig inom borås/göteborgs området..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nja, jag har inte haft några som helst problem att få hyra båtplats. Sen avgör väl kanske priset om det är svårt eller ej, men jag lägger gärna 3000kr, för att få en sommar fylld med bad, fiske mm... Tack för länken, precis något sånt jag tänkte mig. Dock får jag rysningar bara jag tänker på bilfärden det ev skulle innhebära mellan Borås-Smögen med båten trailern, i 30km :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Uppdaterade mina sökord på google , till bland annat båthotell och hittade en hel uppsjö av förvarings möjligheter, ett steg närmre båtköpet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...