Gå till innehåll
måndag 21 april 2025
Gäst MaxSchmeling

Fiskbensmönstrat

Rekommendera Poster

Gäst MaxSchmeling

Fiskbensmönstrat ombord - det var ju något nytt! Båten är en fin Storö 34 och finns på blocket.

Om jag tycker att det är snyggt... Måste du fråga smiley.

Välgjort +4

Utseende +4

Malplacerat +4

post-10024382-1394237517,6219_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Udda, ser ut att vara välgjort, snyggt-njae.

/B

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

+2

Jag la nåt liknande fiskbensmönstrad trall på mitt peke på havsfidran. Kul när det blir lite udda.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag gillar det som fan. Allt måste inte vara mahogny, marinblått och ha små ankare eller flaggor som mönster.

Jag tycker det är kul när man bryter mot konventionerna hur en båt ska se ut, jag har upptäckt att jag gör det mer och mer själv. Den dagen jag byter bänkskiva i pentryt kommer jag att ta bort den laminatskivan som ska se ut som teak och ersätta med Virr-Varr - den mörkgrå varianten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmm.... man kanske skulle byta sina trista grå-blå nålfiltsmattor mot tillskuren persisk matta. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är väl kul när man tänker utanför boxen. Men då ska det vara konsekvent. Parkett i fiskbensmönster passar dåligt ihop men den i övrigt marina stilen. Parkett i båtar brukar läggas i holländskt mönster. Antagligen av någon anledning. Material och utförande i båtar har oftast valts med tanke på funktion historiskt sett. 

Vad blir det härnäst? Teakdäck på tvären? Hua!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Snyggt jobb, men ser för jävligt ut ihop med övrig inredning och träslag, som kräkmedel i en gin o tonic.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag var på en större motorbår den hade parkett liknande denna i alla ägarutrymmen, besättningen fick hålla tillgodo med svetsad plastmatta.

Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...