Gå till innehåll
lördag 08 februari 2025
daniblixt

Tempmätare fladdrar Mercruiser 4,3 liter

Rekommendera Poster

Tempmätaren fladdrar, Mercruiser 4,3 2007

någon som vet vad det kan vara?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

43 visningar och inga svar??

så många experter det brukar finnas!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dålig kontakt brukar få mätare att fladdra. Annars kanske givaren börjar bli dålig. Ingen expert men det var 2 förslag på vad det kan vara.smiley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Detta e ett klassiks fall av fladderhand syndrom! Sluta gasa och dra av, gasa och dra av OSV så skall du se att fladdrande försvinner.

Nu har du fått expert tips så det räcker, lycka till:)

Berätta du lite mer om hur fladdrandet beters sig så får du säker flera seriösa svar.

Er det konstant, eller pulserande, mer när den e kall eller varm motorn, eller vid vissa vartal endast? etc etc

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för era svar.

Det är en båt jag ska ev. titta på som har en tempgivare som fladdrar, Han drog av 5 tusen på priset efter jag hade prutat ner 20 tusen...

Så jag fick lite dåliga vibbar, kanske inte ens ska åka kolla på den, är 35 mil enkel så jag vill inte bli besviken på plats inte heller besviken efter jag köpt den och jag får stora motor problem..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Just fladdret skulle jag inte vara så orolig för. Avgör själv om motorn håller vettig temperatur. Angående fladdret så kan det som sagt vara allt från mätaren till kontakt till givaren.  Dåliga vibbar däremot... det finns många, många båtar till salu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan du precisera lite mer vad som menas med fladdra? Ju mer du förklara desto större chans att du får vettig hjälp.

Fladdrar tempnålen snabbt, typ skakar, kan det tyda på glappkontakt eller liknande. Men menar du att temperaturnålen pendlar upp och ner mellan olika nivåer relativt snabbt men ändå med flera/många sekunder mellan ändlägena så tyder det på att termostatet ständigt öppnar och stänger och då pratar vi om helt andra bekymmer.

Utveckla gärna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan tyvärr inte utveckla det mera, eftersom jag inte kollat på den är.

Men han sa bara att tempmätaren fladdrar och inget mer.

Och så drog han av 5 tusen på priset efter jag hade prutat ner 20 tusen per telefon,

Och så sa han att det är nog bara givaren men om det är något annat så kan det inte överstiga 5 tusen i alla fall.. Skulle vara skönt med ett snabbt avslut på affären

därav mina dåliga vibbar...

Skulle bara vilja ha lite vägledning vad det kan vara i värsta fall eller hur dyrt i värsta fall.

Men som tidigare skrivare, det finns många många båtar till salu :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min fru förstår mig inte. Vad kan det vara?

Ofta kan man få mycket god vägledning på et forum. Diagnos eller alternativ(e) diagnos(er).

Men det krävs lite av pasienten...................angel

Men, som du sejer: Det finns många båtar till salu, med olikt fladdrande temp.mätare....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...