Gå till innehåll
söndag 23 februari 2025
Gäst plotter

Bästa 4-taktarvalet?

Rekommendera Poster

Gäst plotter

Ska köpa en ny motor och har erbjudits en ny Mercury F90 till båten, finns det någon som har dålig/bra erfarenhet av denna motor. Finns det bättre alternativ att välja om man ändå köper nytt?

post-7557-1394234340,3088_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena det är en bra motor, aldrig hört att det ska vara några problem med den, den går som en klocka!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej !! Jag har ett mycket bättre allternativ köp Mercury optimax den är snabbare och lättare och du får stål propeller och smartcraft instrument till, och låg bränsle förbrukning som fyrtakt.Det är en bättre motor

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Ur ren kvaliitetssynpunkt tror jag att det skiljer sig oerhört lite mellan de olika fabrikaten oavsett om du avser 4-takt, vanlig 2-takt eller bränsleinsprutad 2-takt. Det är nog samma skit alltihopa! Alla fabrikat och modeller har ägare med både bra och dåliga erfarenheter. Det finns både bättre och sämre alternativ om man ändå köper nytt. Några egna åsikter om motorer har jag inte för närvarande! :-D :-D Men jag önskar dig lycka till oavsett vilken motor du än väljer! Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst plotter

Harald! Enligt marinepower.nu så gäller det för optimaxen: En 3 cylidrig motor på 1526 cc och 163 kg. Motorn har 3 stjärnor enligt CARB´s kriterier. Motorn är förbered för instrument med färdadator. Motorn på bilden är extrautrustad med stålpropeller. Ingår ej i priset. Standard är aluminiumpropeller. Någon som vet vad man får för instrument till Merc 4-taktaren, kanske någon bild på nätet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...